Akrapovicin uusi, titaaninen vaimenninpari Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:tä varten.

Akrapovicin uusi, titaaninen vaimenninpari Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:tä varten.

Uusi äänenvaimennin – tai oikeastaan äänenvaimenninpari – kuuluu Akrapovičin titaaniseen Slip-On Line -sarjaan, ja sen ulkonäkö on kokonaan uudenlainen.

Vaimenninpari on suunniteltu alusta alkaen sopimaan Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:n linjoihin. Vaimennin on valmistettu korkealuokkaisesta hiekkapuhalletusta titaanista, yhdysputket ovat ruostumatonta terästä ja päätypalat hiilikuitua.

Kaksoisäänenvaimenninkonfiguraation toinen puoli on istuimen toisella ja toinen toisella puolen ja luo uniikin ulkonäön jota edelleen vahvistavat hunajakennoa muistuttavat melunvaimentimet, jotka on asennettu päätypalojen sisään. Ratkaisua on käytetty monissa Akrapovičin valmistamissa kisamoottoripyörien putkistoissa, MotoGP mukaan lukien.

Akrapovicin uusi, titaaninen vaimenninpari Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:tä varten istuu hienosti designin kokonaisuuteen.

Akrapovicin uusi, titaaninen vaimenninpari Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:tä varten istuu hienosti designin kokonaisuuteen.

Akrapovičin insinööreillä tavoitteena kehitysprosessissa oli saada aikaan putkisto, jonka fokus on Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:n kaasunvasteessa ja ajettavuudessa, ja samalla paremmassa tehontuotossa.

Vaimentimen testitulokset ohessa käyränä, dynamometri kertoi, että vakiovaimentimeen verrattuna teho nousee Akran versiolla 2,9 kW / 3,9 hv / 10 000 rpm ja vääntö 1,9 Nm / 6800 rpm.

Akrapovicin dynamometrin tulokset Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:lle vakio- ja Akran vaimenninparilla.

Akrapovicin dynamometrin tulokset Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:lle vakio- ja Akran vaimenninparilla.

Vakioäänenvaimentimella Hypermotard Monon huipputeho on 51,3 kW / 69,8 hv / 9600 rpm, kun Akrapovičin vaimentimella teho on 53.2 kW / 72.4 hv / 9700 rpm. Maksimivääntö nousee vakiovaimentimen 58.2/ 8000 rpm lukemaan 58.7 Nm/ 8000 rpm. 6800 kierroksella vääntö on 1,9 Nm korkeampi.

Huippumateriaalien käytön ansiosta vaimennin on 0,2 kg (4,3%) kevyempi kuin alkuperäinen ja luvassa pitäisi olla myös syvempi ja rikkaampi äänimaailma. Vaimennin on täysin EC/ECE tyyppihyväksytty ja Euro 5+ yhteensopiva. Asennus tapahtuu vain vaimenninta vaihtamalla ilman moottorin karttamuutoksia. Lisätietoja valmistajan sivuilta.

Aiheesta aiemmin:

MAANANTAI 13.11.2023 09:02

Ducati Hypermotord 698 Mono RVE valittiin EICMA:n kauneimmaksi pyöräksi

PERJANTAI 3.11.2023 11:30

Tällainen on Ducati Hypermotard 698 Mono – pyörä, jota varten kehitettiin maailman tehokkain yksisylinterinen moottori

LAUANTAI 28.10.2023 10:37

Ducatilta yksisylinterinen huipputehokas Superquadro Mono -moottori – mitä ihmettä on luvassa?

SUNNUNTAI 15.10.2023 11:38

Akrapovicilta slip-on-vaimentimet Honda uusille Hornetille ja Transalpille sekä Suzuki V-Strom 800:lle

PERJANTAI 16.4.2021 07:35

Akrapovič 30 vuotta: missä menestyksen salaisuus?

PERJANTAI 27.3.2015 09:31

Näin voit säätää pyöräsi pakoääntä napinpainalluksella

Akrapovicin uusi, titaaninen vaimenninpari Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:tä varten takaa nähtynä.

Akrapovicin uusi, titaaninen vaimenninpari Ducati Hypermotard 698 Mono / RVE:tä varten takaa nähtynä.