Transalp ja Hornet käyttävät samaa kaksisylinteristä moottoria.
Suzuki V-Strom 800DE
Vaimentimen ulkokuori on titaania ja yhdysputki sekä vaimentimen sisäosa on valmistettu ruostumattomasta teräksestä; kyseessä kisoissakin koeteltu konstruktio. Lämpösuoja ja vaimentimen pää ovat hiilikuitua. Lisäksi valmistaja on panostanut V-Strommaiseen ulkonäköön.
Akrapovicin mukaan suunnittelun fokus oli V-Strom 800DE:n kaasun vastaavuudessa sekä ajettavuudessa sekä huomattavassa tehon lisäyksessä keski- ja ylemmillä kierrosalueilla. Kun vaimenninta testattiin Akran omassa dynamometrissä, niin tehonlisäys oli 1,1 kW / 1,5 hv / 6000 rpm ja väännön 1,3 Nm / 6100 rpm vakiovaimentimeen verrattuna.
Honda XL750 Transalp
Kevyempiä materiaaleja hyödyntämällä EC/ECE-tyyppihyväksytyn titaanisen Slip-On-Line-vaimennin painaa 23,6 % eli 1,2 kg vähemmän kuin vakiovaimennin.¨
Molempien Hondien vaimentimet on valmistettu kisoissa hyväksihavaituin rakentein. XL750 Transalpin vaimentimen ulkokuori on mustaksi päällystettyä titaania, samoin päätyosa. Vaimentimen sisäosa ja yhdysputki ovat tässäkin valmistettu ruostumattomasta teräksestä.
Teholisää tulee keski- ja yläkierroksilla 0,7 kW / 0,9 hv ja väännössä 1,3 Nm, molemmat 5700 minuuttikierroksen kohdalla.
Honda CB750 Hornet
CB750 Hornetin hiilikuituvaimennin on niin ikään suunnattu antamaa teho- ja vääntölisää keski- ja korkean pään kierrosalueelle. Teholisän suuruus on 0,5 kW / 0,7 hv / 5,250 rpm ja väännön lisä 0.6 Nm / 5,300 rpm.
Vaimennin on saatavilla sekä titaanisena että hiilikuituisena, joista ensin mainittu on 1,6 kg ja jälkimmäinen 1,8 kg kevyempi kuin alkuperäinen vaimennin.
Nämä EC/ECE-tyyppihyväksytyt Euro 5 -vaimentimet eivät tarvitse ruiskukartan uusimista. Ne voi vain asentaa paikalleen ja antaa mennä. Lisäksi Hondiin suunnatut vaimentimet ovat täysin yhteensopivia Hondan pehmeiden laukkujen kanssa.
Lisätietoja Akrapovicin sivuilta.