Suomessa ei tällä hetkellä ole merkille virallista maahantuojaa, mutta aika näyttää, miten Royal Enfieldin vienti lähtee vetämään. Merkki on panostamassa myös laatuun. Siddhartha Lal kommentoi myös tätä asiaa Eicmassa. Viime vuonna lanseeratun Himalayanin kanssa oli laatuongelmia, joista on nyt otettu opiksi koko kehitys-, tuotanto- ja tuotteistusprosessin osalta.

Brittiläinen ostaja saa siis tuliterän Royal Enfield Himalayanin omakseen houkuttavalla punnan alle neljän tonnin hinnalla. Euroissa hinta on 4474, mikä ei kuulosta kohtuuttomalta 400-kuutioisesta yksisylinterisestä nelitahtipyörästä.

Moottorin teho on 24,5 hevosvoimaa ja vääntö 32 Nm. Vaihteisto on viisinopeuksinen ja kytkin märkä monilevy.

Alusta on pitkäjoustoinen. Edessä on halkaisijaltaan 41 millimetrin teleskooppi, jonka joustomatka on 200 mm ja takana monovaimennin, joustomatka 180 mm.

Pyörän paino on tankattuna vain 182 kilogrammaa ja moottorin pitäisi olla varsin bensapihi. Polttoainesäiliön tilavuus on 15 litraa. Asiasta kertoi Morebikes.

Himalayan voisi olla hauska kapistus vähän huonommille teille tai pöpelikössä ajoon, mutta miksei mihin tahansa muuhunkin ajamiseen. 

Suomen maahantuonti ei taida käynnistyä kovin helposti ennen mp-verotuksen muutoksia, sillä nykyverotuksella ja pienillä myyntimäärillä Himalayanin hinta saattaisi nousta premium-pyörien luokkaan.

Mikä olisi mielestäsi järkevä hintaluokka RE Himalayanille? Kerro meillekin: toimitus (att) motouutiset.fi.

Aiheesta aiemmin:

Royal Enfield Himalayan: toisenlainen seikkailupyörä tosi karuihin oloihin

Royal Enfieldin uusi Himalayan-malli ongelmissa - asiakas valitti 40 valmistusviasta

Royal Enfield lähtee maailmanvalloitukseen kahdella uudella 650-kuutioisella kaksisylinterisellä mallilla