Bimota
[EICMA, Milano] Kawasakin nykyään omistama Bimota on hyötynyt vahvasti omistajanvaihdoksesta. Siitä esimerkkinä oli mielenkiintoinen mallisto Milanossa. Esimerkkeinä vaikkapa Superbike-luokkaan osallistumisen varmistamiseksi valmistettavat Bimota KB998 Rimini, KB4RC-naku tai napaohjauksella varustettu Tera-crossover. Kaikki ne ovat valmiina valloittamaan maailmaa Kawasakin valmistamien moottoreiden turvin.
Lue lisää ›
[Motouutiset, EICMA, Milano] Vuonna 1966 herrat Valerio Bianchi, Giuseppe Morri ja Massimo Tamburini perustivat BI-MO-TA-nimisen yrityksen. Kyllä, nimi juontuu heidän sukunimiensä alkukirjaimista. Bimotan legenda elää edelleen: 2023 EICMA:ssa nähtiin Bimota Tera, kunnianhimoinen crossover-malli.
Lue lisää ›
[Motouutiset.fi, Milano] EICMA-moottoripyörämessuilla oli mukana myös Kawasakin nykyään omistama Bimota. Ohessa video, josta selviää Tesi H2:n napaohjauksen ja etukeinuhaarukan kombinaation toiminta.
Lue lisää ›
Hartaasti odotettu Bimotan KB4-malli on päässyt virallisiin ajotesteihin asti ja etenee suunnitellusti huhtikuussa 2021 tapahtuvaa julkistustaan kohti.
Lue lisää ›
Bimota esitteli viime syksynä Milanon Eicma-messuilla uuden Tesi H2 -mallin konseptia. Kuten nimi kavaltaa, pyörässä on Kawasakin mekaanisesti ahdettu H2-moottori. Malli on lopulta tulossa myyntiin.
Lue lisää ›
Kawasaki patentoi napaohjauksen käytettäväksi moottoripyörissään, mikä ensi kuulemalta kuulostaa hassulta, koska se hankki viime syksynä omistukseensa Bimotan, jolla on jo patentoituna sellainen. Joitakin eroavuuksia järjestelmissä kuitenkin on.
Lue lisää ›
Bimota on julkistanut pari softattua kuvaa tulevasta uudesta mallistaan sosiaalisissa kanavissaan. Se, että Kawasaki syksyllä osti kituvan italialaismerkin, on tuonut runsaasti uutta virtaa yritykseen.
Lue lisää ›
Tuorein huhu maailmalla italialaisen moottoripyörävalmistajan ympärillä uumoilee, että se olisi menossa japanilaisen Kawasakin syliin. Jos se on totta, niin kauppa saattaisi pelastaa yhden maailman ikonisimmista mp-valmistajista.
Lue lisää ›
Syyskuun alkupäivinä maailman moottoripyörälehdistö - me muiden mukana - julisti italialaisen ikonisen Bimotan kuolleeksi ja kuopatuksi. Tieto oli ilmeisesti onneksi ennenaikainen. Ainakin Bimotalta älähdettiin asiasta kunnolla.
Lue lisää ›
Vuonna 1973 perustetun italialaisen huippuvalmistajan Bimotan taru näyttää olevan lopussa. Merkin neljä vuotta sitten ostaneet sveitsiläiset sijoittajat Daniele Longoni ja Marco Chiacianesi ovat sulkeneet Giaccagliassa Riminillä sijainneet tuotantotilat.
Lue lisää ›
Bimota, joka kutsuu itseään tiedotteessaan "Riminissä toimivaksi moottoripyöräateljeeksi", jatkaa omien malliensa ja omien teknologioidensa kehittämistä. Esillä olevaan mallistoon kuuluivat mm. Tesi 3D RaceCafe napaohjauksineen, Impeto - uusi versio Bimotan hypernakusta, SuperCharger-paketti, jolla voit valita tehtaan valmiiksi rakentaman mekaanisen ahtimen Bimotaasi - jos siis valitset mallin, jossa on Ducatin moottori. Lisäksi voit rakentaa haluamasi laisen Bimotan BB3 -kitistä.
Lue lisää ›
Ensimmmäistä kertaa toimintansa aikana tukholmalainen MC Collection Motorcycle Museum huutokauppaa 18 kappaletta harvinaisuuksiaan. Italialaisvalmisteiset keräilypyörät ovat myynnissä Bonhamsin Grand Palaisin huutokaupassa 4. helmikuuta Pariisissa Ranskassa.
Lue lisää ›
Cyclenewsin mukaan Bimota julkistaa Ducati Diavelin moottorilla varustetun komposiitti- ja kevytvalurunkoisen moottoripyörän alkavan viikon messuilla Milanossa. Pyörään saa valinnan mukaan joko alumiinisen tai hiilikuituisen keinuhaarukan. Ei tässä kuitenkaan vielä kaikki, sillä pyörään tulee saataville Bimotan oma mekaaninen jälkiasennusahdin, jonka pitäisi varmistaa, että takapyörältä mitattuna tehopenkin lukemat nousevat yli 190 hevosvoiman. Mallin nimi on Impeto.
Lue lisää ›
Sacha Lakic on ikoninen designeri, jonka Bimota Mantra roadster on yksi hieno kivipyykki hänen urallaan. Pyörää valmistettiin aikanaan vuosien 1995 - 1998 välillä 454 kappaletta. Nyt Lakic on luonnostellut Mantra 2 cafe raceria Bimotalle.
Lue lisää ›
Legendaarinen 65-vuotias italialainen iskunvaimentimienvalmistaja Marzocchi on konkurssin partaalla ainakin mikäli on uskominen maailman moottoripyörälehdistöä. Marzocchin omistaa nykyään yhdysvaltalainen Tenneco, jonka talliin kuuluu myös toinen jousitusjärjestelmien valmistaja Monroe. Marzocchin konkurssi merkitsisi ongelmia monelle moottoripyörävalmistajalle, jotka luottavat huippupyörissään italialaisiin vaimennus- ja jousitusominaisuuksiin.
Lue lisää ›
MV Agustan legendaarinen pääsuunnittelija Massimo Tamburini kuoli 6.4. pitkäaikaisen sairauden jälkeen. Tamburini oli kuollessaan 70-vuotias. Hän on tullut tunnetuksi paitsi MV Agustan, myös Cagivan ja Ducatin moottoripyörien suunnittelijana. Lisäksi hän oli yksi Bimotan perustajista. Lisäksi hänen kädenjälkeään kantavat Ducati 916 ja MV Agusta F4 olivat mukana Guggenheimin museon 'The Art of the Motorcycle' -näyttelyssä 1998-1999.
Lue lisää ›
Bimota sai uudet sveitsiläiset omistajat syyskuun puolivälissä. Nyt he kertovat, millainen tulevaisuus legendaarisella merkillä on odotettavissa.
Lue lisää ›
Viime viikolla uumoiltu kauppa toteutui eilen, kun paljastui, että sveitsiläiset sijoittajat ostivat yrityksen.
Lue lisää ›