Massimo Tamburini on suunnitellut myös muun muassa Bimota Tesi 1D:n, Bimota KB2:n, Bimota DB1:n, Ducati Paso 750:n, MV Agusta Brutalen ja MV Agusta F3 675:n. Tamburini asui ja työskenteli San Marinossa Centro Ricerche Cagivassa, CRC:ssä, joka on MV Agustan tytäryritys. Eläkkeelle hän vetäytyi joulukuussa 2008.
– Massimo Tamburini oli yksi moottoripyöräteollisuuden legendoista. Haluan muistaa hänen intohimoisuutensa, innokkuutensa ja päättäväisyytensä. Hän oli suuri suunnittelija, mutta ennen kaikkea hänen intohimonsa olivat moottoripyörät. Hän jätti yritykseemme arvokkaan perinnön, ja hänellä on aina kunniapaikka moottoripyöräalan kaikkein suurimpien joukossa, MV Agustan pääjohtaja Giovanni Castiglioni toteaa. – Hänen nimensä säilyy historiassa hänen nerokkaan intuitionsa ja pienimpiinkin yksityiskohtiin ulottuvan täydellisyydentavoittelunsa myötä.
Jutun otsikkokuvassa Massimo Tamburini on oikealla ja Giovanni Gastiglioni vasemmalla.