Uuden moottorin tilavuus on, kuten mallimerkintäkin kertoo, 131 kuutiotuumaa, eurooppalaisittain 2147 kuutiosenttimetriä. Moottori voidaan vaihtaa Harrikan touring-malleihin vuosimallista 2017 eteenpäin vain ruuvaamalla se paikalleen.
Moottorin saa ilmajäähdytettynä versiona Yhdysvalloissa 6195 dollarin hintaan, kun taas "Twin-Cooled" -moottori maksaa 6395 dollaria. Hinnat vastaavasti 5711 ja 5895 euroissa kerrottuna.
Screamin' Eagle moottorin isku on sama kuin 114 ci:n koneessa eli 114,3 mm, mutta sylinterin halkaisija on nostettu 109,5 millimetriin. Neliventtiilikansien venttiilit ovat läpimitaltaan millimetrin suuremmat ilma-polttoaineseoksen paremmaksi virtaamiseksi. Puristussuhde on 10.7:1 ja moottorissa on taotut männät.
Moottorin tehoksi takarenkaalta mitattuna ilmoitetaan 121 hevosvoimaa ja väännöksi 178 Nm, kunhan moottorin jatkeeksi on asennettu Screamin' Eagle Street Cannon -äänenvaimentimet.
Vertailun vuoksi: Indianin Challengerin nestejäähdytteinen V2 on tilavuudeltaan 1769 cm3(108 ci), ja teholtaan 91 kW, 122 hevosvoimaa @ 5500 rpm. Vääntöä PowerPlus-moottorissa on parhaimmillaan 178 Nm @ 3800 rpm. Suurin käyntinopeus on 6500 rpm. Moottorissa on kannen yläpuoliset nokka-akselit ja neljä venttiiliä per sylinteri, ja siinä on taemman sylinterin lepuutustoiminto ruuhka-ajoa varten.
Aiheesta aiemmin:
Indian heitti kovan kisatestihaasteen Harrikalle: "Paras V-Twin voittakoon" – katso videot
Indianin uusi Challenger – raskaan sarjan baggeri tehokkaalla PowerPlus -moottorilla – katso kuvat