Indian itse käyttää mallista nimitystä "Ultimate American Bagger". Ainakin malli sisältää huipputeknologiaa väitteen tueksi. Lisäksi se on tällä hetkellä tehokkain amerikkalaisvalmisteinen V2-moottorilla varustettu bagger luokassaan.
Pyörässä on kiinteä kate, ylösalainen etuteleskooppi sekä paljon tuoretta elektroniikkaa.
Jos aloitetaan moottorista, niin nestejäähdytteinen V2 on tilavuudeltaan 1769 cm3(108 ci), ja teholtaan 91 kW, 122 hevosvoimaa @ 5500 rpm. Vääntöä PowerPlus-moottorissa on parhaimmillaan 178 Nm @ 3800 rpm. Suurin käyntinopeus on 6500 rpm. Moottorissa on kannen yläpuoliset nokka-akselit ja neljä venttiiliä per sylinteri, ja siinä on taemman sylinterin lepuutustoiminto ruuhka-ajoa varten.
Teholähteen nimi on perua Indian PowerPlus-moottoripyörästä, jota valmistettiin vuosina 1916-1924.
Vaihteisto on kuusivaihteinen, varustettu ylivaihteella ja avustavalla kytkimellä.
Venttiilien välykset säätyvät automaattisesti hydraulisesti, samoin nokkaketjun kireys, mikä merkitsee myös pienempää huollontarvetta.
Vaihtoehtona on kolme ajotapavalintaa, Rain, Standard ja Sport. Tehokartan lisäksi valinta vaikuttaa luistonestoon.
Challengerissa on pitkänmatkanpyöränä tietenkin vakionopeudensäädin, led-valot, pitkille matkoille suunniteltu satula, ABS, avaimeton käynnistys ja yhteensä 68 litran säilytystilan tarjoavat säänkestävät laukut.
Pyörässä on kevyt alumiinivalurunko ja Foxin hydraulisesti säädettävä takaiskunvaimennin.
Jarrut ovat Brembon radiaalisatuloin varustetut kisamallit, ja ensiasennusrenkaat Metzelerin Cruisetecit. Challengerin katteen lasi on sähköisesti säädettävissä, ja katteessa on myös tuuletusventtiilit kuljettajan mukavuuden maksimoimiseksi.
Challenger Limited ja Challenger Dark Horse -mallit on lisäksi varustettu Indianin Smart Lean -teknologialla. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että pyörässä on myös Boschin teknologialla toteutetut kaarteissa toimivat ABS-jarrut ja sutimisenesto. Lisäksi näissä malleissa on RideCommand, seitsentuumaisella näytöllä varustettu infotainment-järjestelmä. Indian väittää sen olevan suurin kosketusnäytöllä varustettu ja monipuolisimmin kustomoitavissa oleva järjestelmä. Sisältää tietenkin Bluetooth-ja usb-paritusmahdollisuuden ja sää- ja ruuhkatiedotuspalvelun. Järjestelmää on päivitetty toimintanopeuden lisäämiseksi uudella neliytimisellä prosessorilla.
Challengerin eri malleihin on saatavilla myös joukko lisävarusteita.
2020 Indian Challengerin ainoa värivaihtoehto on Titanium Metallic. Challenger Dark Horse tulee saataville Thunder Black Smoke, Sandstone Smoke ja White Smoke väreissä. Indian Challenger Limitedin värivaihtoehdot ovat Thunder Black Pearl, Deepwater Metallic ja Ruby Metallic.
Aiheesta aiemmin:
Indian julkisti tehokkaimman moottorinsa koskaan – PowerPlussassa sykkii 108 ci sydän
Tietovuoto: Uusi malli, Indian Challenger, ja uusi moottori vuodettu jälleenmyyjätapahtumasta
Indian Challenger 2020:
Moottori 1769 cc (108 ci). Teho: 122 hp / 91 kW at 5,500 RPM. Vääntö: 178 Nm / 131.3 ft-lbs at 3,800 RPM. Suurin käyntinopeus: 6,500 RPM. Rakenne: 60° V-twin, nestejäähdytteinen.Kannen yläpuoliset nokka-akselit, neljä venttiiliä per sylinteri. Puristussuhde: 11:1
Vaihteisto: kuusinopeuksinen, ylivaihteella.
Jousitus: edessä käännetty 43 mm teleskooppi, 130 mm joustomatka. Takana hydraulisesti säädettävä monovaimennin, 114 mm jousto.
Jarrut: edessä 320 mm kelluvat levyt, 4-mäntäiset satulat, ABS. Takana yksi 298 mm kelluva levy, kaksimäntäinen satula, ABS.
Renkaat: edessä Metzeler Cruisetec, 130/60B19 66H, takana Metzeler Cruisetec, 180/60R16 80H. Valuvanteet, edessä 16″ x 5.0″, takana 19″ x 3.5″; molemmissa rengaspaineanturit.
Mittoja: Kuivapaino Challenger, Dark Horse ja Challenger Limited: 361 kg. Maavara 137 mm, ohjauskulma / jättö 25° / 150 mm. Istuinkorkeus 672 mm, akseliväli 1668 mm.
Infotainment Challenger: 7 tuumainen näyttö, 100-wattinen audio, AM/FM, Bluetooth ja USB. Challenger Dark Horse ja Challenger Limited: 7-tuumainen näyttö, 100-wattinen audio, AM/FM, Bluetooth ja USB, GPS-navigaatio, liikenne/sääpalvelut, muokattavat reitit.