Maailmalla on nähty patenttihakemuksen kopioita, ja niistä selviää, että BMW soveltaa sähkömoottoripyöräänsä suoraan samaa teknologiaa kuin C Evolutionissa: Pyörän akusto on suljettu tiiviiseen koteloon, jossa on myös ohjaus- ja säätöelektroniikka, ja kotelo akkuineen on osa pyörän kantavaa rakennetta.
Patenttihakemuksen mukaan akusto on sandwich-rakenteinen ja koostuu neljästä valukomponentista, jotka on valmistettu metalleista, alumiinin ja titaanin kombinaatiosta sekä komposiiteista kuten kevlarista.
C Evolutionissa on etupäässä erillinen terästrellisosio, joka muodostaa ohjauslaakeria tukevan rakenteen, mutta patenttipiirroksessa akkukotelo kiinnittyy valettuun rakenteeseen. Samalla rakenne antaa enemmän tilaa isommille akuille kuin C Evolutionissa on.
Samalla yritys on – järkevästi – hyödyntänyt toistakin valmista ratkaisua. Esimerkiksi Bennettin sivuilta näkee, miten patenttipiirroksen runko-, vanne- ja muukin mitoitus istuu sataprosenttisesti BMW F 800 R:n mittoihin. Mikä ei tietenkään vielä todista mitään lopullisesta pyörästä, mutta osoittaa ratkaisun suunnitteluperusteet sekä sen, miten konkreettisesti baijerilaisvalmistaja asiaa on lähestynyt. Tuo voisi kertoa siitäkin, että valmis tuotantomalli on lähempänä kuin näyttääkään.
Koska mallia on otettu keskikokoisesta moottoripyörästä, voi olettaa, että tuleva pyörä on tarkoitettu samaan, noin 100 hevosvoiman kategoriaan, missä vastaavat pyörät, kuten LiveWire ja Zero SR/F, ovat.
Lisäksi BMW esitteli kesällä – pyörä oli marraskuussa nähtävissä EICMA:ssakin Milanossa – Vision DC Roadsteria, joka on sähköisen "bokseri"moottoripyörän konsepti.
Paineet sähkömoottoripyörän luomiseksi lienevät olemassa Saksassakin. Autovalmistajana BMW on sähköautojen eturintamassa, sen resursseilla ja auto- sekä skootteripuolelta saatavalla sähköpuolen kokemuksella sähkömoottoripyörien valmistaminen tarvittaessa tuskin on kovinkaan kaukana.
Asiasta kertoivat mm. Electrek ja Bennetts.
Aiheesta aiemmin: BMW esitteli Vision DC Roadster -konseptin: bokserimoottorin sähköinen herääminen