Ensimmäinen MV Agustan "America"-malli oli "S America 750" vuonna 1975. Sen moottorina oli nelisylinterinen ilmajäähdytteinen rivikone kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla. Moottorin teho oli 75 hevosvoimaa.
25 vuotta myöhemmin Massimo Tamburinin suunnittelema nelisylinterinen Brutale sai kantaa nimeä "America" samalla puna-valko-sininen värityksellä.
Ensimmäinen kolmisylinterinen Brutale America esiteltiin viime syksynä. Tämän mallin suuren suosion vuoksi MV esittelee uuden tulkinnan Dragster 800 RR -mallista. Pyörän värimaailma on rakennettu metallinhohtosiniselle, jossa on sateenkaaren väreissä hohtavia heijastuksia sekä vaakasuuntaisia graafisia leikkauksia, jotka laajentavat alkuperäisen Dragster 800 RR:n luonteenomaisia piirteitä: kuritonta designia, huipputeknologiaa sekä aina äärimmäistä kunnioitusta yksityiskohtia kohtaan.
Polttoainetankin yläosassa on tähtiä, istuimen neuleissa on kultaa, ja makean näköisillä vanteillakin tehdään kunniaa Amerikan lipulle: punainen napa, siniset pinnojen päät ja valkoinen vanne.
Pyörää valmistetaan rajoitettu erä, 200 kappaletta, ja kaikki yksilöt on numeroitu.Mukana seuraa aitoustodistus.
Pyörässä on Led-takavalo ja päivänajovalot ja etupään tekee mielenkiintoiseksi yläkolmioon kiinnitetty ohjausiskunvaimennin.
Moottori on peräisin Brutale 800 RR:stä ja on Euro 4 hyväksytty. Pyörässä on elektronisesti avustettu ylös ja alaspäin toimiva shifteri ja jämäkkä elektroniikkapaketti, johon kuuluvat säädettävä luistonesto ja muokattavat moottorikartat.
Aiheesta aiemmin:
MV Agusta Brutale 800 RR Limited Edition Amerikan malliin
MV Agusta Dragster 800 RR Pirelli - makea limited edition