Benellin pyörien design tehdään edelleen Italiassa, mutta valmistus suurimmalta osaltaan Kiinassa. Sitä mukaa kuin sikäläinen osaaminen kehittyy, sillä tuskin lienee tulevaisuudessa merkitystä.
Vuosimallin 2018 Benelli 402S on kieltämättä kovasti XDiavelin näköinen, joten voi olla, että ulkonäkösuunnittelussa on hieman oikaistu helpomman kautta, kuten myös Gearheads toteaa. Onko ratkaisu huono, siihen emme ota kantaa. Jokainen voi oheisista kuvista tehdä omat päätelmänsä.
Kerrottakoon kuitenkin tässä hieman Benelli 402S:n ominaisuuksista. Pyörän nestejäähdytteinen moottori on nelitahtinen ja kaksisylinterinen. Sen kuutiotilavuus on 399 kuutiosenttimetriä, ja juohevuutta edesauttaa kaksi kannen yläpuolista nokka-akselia ja neljä venttiiliä per sylinteri.
Moottorin teho on 29 kW eli 39,4 hevosvoimaa 9000 kierroksella minuutissa ja vääntö 35 Nm 7000 kierroksella minuutissa. Vaihteita on kuusi ja toisiovedosta huolehtii ketju.
Moottori täyttää Euro 4 vaatimustason ja sen hiilidioksidipäästöt ovat 96 grammaa kilometrillä. Polttoaineen kulutus on puolestaan 4,2 litraa sadalla. Kuivapainoa pyörällä on 160 kg ja polttoainetankin tilavuus on 16 litraa. Istuinkorkeus on maltilliset 74 cm.
Ducati-näköisyyttä tuovat paitsi musta / kromiväritys, myös trellisputkirunko, urheilullinen istuin ja kruiseriin sopiva polttoainetankki. Benellin kotisivulle pääset tästä.
Aiheesta aiemmin: Koeajossa Ducati XDiavel - väkivahva cruiseri täynnä vaikuttavia ominaisuuksia