V4-moottorissa on paljon samaa kuin V4-kisamoottorissa, mm. vastapäivään pyörivä kampiakseli. Moottori on kantava osa eturunkoa.
V4 Desmosedici Stradale -moottorin tilavuus on 1103 cm3 ja siitä on otettu tehoa 214 hevosvoimaa / 13 000 rpm. Vääntöä moottorissa on 123,6 Nm / 10 000 rpm.
Uusi malli korvaa vanhan kaksisylinterisen 1299-mallin. V4-moottori on kehitetty läheisessä yhteistyössä Ducati Corsen, merkin kisaosaston kanssa.
V4-versiossa on Showan Big Piston Forks (BPF) 43 mm täysin säädettävä etuteleskooppi ja takana Sachsin täysin säädettävä monovaimennin. Myös ohjausiskunvaimennin on Sachsin.
S:ssä ja Specialessa puolestaan Öhlinsin Smart EC 2.0 ohjausjärjestelmällä vahvistettuna. Perusmallissa on alumiinivaluvanteet, mutta jälkimmäisissä taotut aluvanteet. Magnesiumversiotkin ovat saatavilla. S:ssä ja Specialessa on litium-ioniakku.
Pyörän tankattu paino on S- ja Speciale-versioissa vain 195 kg. Tehopainosuhde on silloin 1,1 hv per kilogramma ilman kuskia.
Specialessa on Akrapovicin titaaniputkisto ja -vaimennin sekä enemmän hiilikuitu- ja koneistettuja osia. Sen valmistusmäärä on rajattu 1500 numeroituun kappaleeseen.
V4-moottorin poraus on sama kuin Desomsedici GP:ssä, mutta sen iskua on pidennetty hieman, jotta on saatu lisää tehoa ala- ja keskialueelle sekä samalla vähennettyä maksimikierroslukua helpomman käsiteltävyyden nimissä. Venttiilien tarkistusväli on saatu pidettyä pitkänä, 24 000 kilometrissä korkeasta viritysasteesta huolimatta.
Moottorin tehoa voidaan nosta vielä korvaamalla putkisto Akrapovičin hengittävämmällä - ja kevyemmällä täystitaanisella versiolla. Silloin teholukemat ovat peräti 226 hevosvoimaa.
Perus V4-Panigalessa on jo hengästyttävä määrä elektroniikkaa: 6-akselinen inertianmittausyksikkö, Boschin kaarre-ABS, Ducatin luistonesto, luisumisen esto, wheelien esto, lähtöavustin, quickshifteri ylös/alas, moottorinohjausjärjestelmä ja ajomoodit. Lisäksi 5" TFT-näyttö, LED-valot ja 16 litran polttoainetankki.
Jarrujärjestelmänä on uusi Brembo Stylema monoblokki. Renkaina on Pirellin uudet Diablo Supercorsa SP:t. Takarenkaan mitat ovat 200/60.
S on muuten sama, mutta siinä on Öhlins Smart EC 2.0 -järjestelmän ohjausiskunvaimennin, Öhlins NIX-30 etuteleskooppi ja Öhlins TTX 36 takavaimennin.
Specialessa on muuten sama kuin S, mutta siinä on numerokilpi, joka osoittaa valmistusnumeron, Alcantara-istuin, enemmän hiilikuituosia ja siihen on saatavilla Akrapovicin täystitaanipakosarja vaimentimineen. Lisäksi siinä on kisapleksi ja Ducati Data Analyser+ GPS (DDA + GPS).
Aiheesta aiemmin: Ducati esitteli uuden V4-moottorin Desmosedici Stradalen: 210 hevosvoimaa