Vuonna 2015 Daimlerin CEO Dieter Zetche tosin vakuutteli, että "Meillä ei ole aikeita ottaa MV Agustaa haltuumme. Mitä tulee pyörien rakentamiseen, MV Agusta tekee sen niin paljon paremmin kuin me".
Il Sole väittää, että vaikka MV Agustan myynti nousi viime vuonna 30 prosenttia globaalisti, yritys on silti raskaasti velkaantunut, ja sen velkataakka olisi jopa 40 miljoonaa euroa. Velkojina olisivat eri tavarantoimittajat ja pankit. Osa velasta on 15 miljoonan euron laina Banca Popolare di Milanolle, jonka MV sai, kun Mercedes-AMG osti 25 % osuuden yrityksestä toissa vuonna.
Il Solen mukaan mitään virallista haltuunotosta ei vielä ole olemassa, mutta huhut ovat vahvat.
MV Agustan moottoripyörien vuotuinen valmistusmäärä on pieni, noin 9000 kappaletta vuonna 2015. Se on hyötynyt jo nyt yhteistyöstä Mercedes-AMG:n kanssa, sillä tämän maailmanlaajuista myyntiorganisaatiota on valjastettu osittain myös MV Agustan myyntiin ja sana "Mercedes" epäilemättä avaa ovia, jotka muuten saattaisivat pysyä suljettuina.
Mitä hyötyä Mercedekselle olisi MV:n haltuunotosta, on arvoitus. Toisaalta riittävä pääomaruiske voisi mahdollistaa MV Agustalle aivan uudenlaisen tulevaisuuden Ducatin nykyiseen malliin. Se on noussut todella vahvaan kukoistukseen kiitos ainakin osaltaan sen, että Audi osti koko yrityksen.
Aiheesta aiemmin sivuillamme:
MV Agustalta tulossa kaikkiaan 6 uutta mallia 2016
MV Agustan myynti nousi räväkästi
Mercedes-AMG tyytyy vähemmistöosuuteen MV Agustassa - opetus siitä, kun Audi kaappasi Ducatin?