MV Agusta myi maailmanlaajuisesti kaikkiaan 9000 moottoripyörää. Luku kertoo, että se on määrällisesti pieni valmistaja Ducatiin, BMW:hen tai isoihin Hondaan ja Yamahaan verrattuna. Ducatin myy vuosittain noin 50 000 pyörää, BMW 120 000 ja sekä Honda että Yamaha miljoonia. Joka tapauksessa MV Agustan myynnin kasvuprosentti on komea, eikä onnistu ilman kovaa työntekoa.
Prosentuaalisesti myynti kasvoi eniten Englannissa, 140 %, Espanjassa 54 %, 26 % Saksassa ja 20 % Ranskassa. Yhdysvalloissa kasvu oli niinikään yli 50 %, mutta Italiassa, merkin kotimaassa myynti hyytyi 0,1 % verran.
Voittomarginaali per valmsitettu pyörä oli niinkin korkea kuin 40 %, kiitos merkin premium-mallien kuten Turismo Velocen ja Dragster RR:n hyvin sujuneen myynnin.
– Vuosi 2015 oli hyvin merkittävä vuosi MV Agustalle. Turismo Velocen julkistaminen merkitsi ensimmäisen touring-MV Agustan valmistamista. Se on pyörä, joka erottautuu kilpailijoistaan esittelemällä kokonaan uuden matkustamisen ulottuvuuden ja kokemuksen, sellaisen, joka kiihottaa tunteitasi, yrityksen pääjohtaja ja halituksen puheenjohtaja Giovanni Castiglioni kertoi.
– Tämä näkökulma on se, joka erottaa MV:n muista valmistajista. Tämä malli on ollut merkittävä tekijä myynnin kasvusta, voittomarginalleissa ja liikevaihdossa. Olen hyvin onnellinen ensimmäisen vuoden myynti- ja markkinointiaktiviteeteista, joita olemme osakkeenomistajamme Mercedes-AMG:n kanssa tehneet. Nämä kaksi brändiä ovat puhtaita intohimon, suorituskyvyn ja adrenaliinjaon esimerkkejä, ja jakavat samat arvot.
Vuoden 2016 tammikuussa Castiglioni lupasi vielä julkaista uuden täysin uuden Brutale 800:n, 15 vuotta alkuperäisen mallin esittelyn jälkeen.
MV Agustan tavoitteena on vuosittain valmistaa 20 000 pyörää, ja vaikuttaa siltä, että ostajat tulevat muualta kuin Italiasta ja todennäköisesti myös Euroopan ulkopuolelta. Tämän vuoden tavoitteestaan hyvin sujuneesta vuodesta huolimatta, MV Agusta myi kuitenkin neljänneksen alle tavoitteensa 12 000 pyörän.
Lähteet: MV Agusta ja Asphalt and Rubber.