Milanon EICMA Mp-näyttely sulki ovensa sunnuntaina Rho Fiera Milanossa. Yleisöä, mediaa, teknikkoja, näytteilleasettajia oli mukana yli 600 000. Kaikkiaan näyttely kesti kuusi päivää, mutta tiistai, avauspäivä on aina median päivä, keskiviikkona mukana ovat myös mp-kauppiaat ja suuri yleisö pääsee sisään vasta torstaina, jolloin varsinainen messuhulabaloo alkaa.
Kyseessä oli messujen 81. näyttelykerta, kaikkiaan EICMAn historia ulottuu 110 vuoden päähän. Tänä vuonna kävijöitä oli 40 000 enemmän kuin vuonna 2023.
Näytteilleasettajia oli yli 770, ja ne edustivat 45 maata ja 2163 brändiä. Ne ovat lukuja, jotka osoittavat tapahtuman merkitystä ja tärkeyttä. Noin 26 prosenttia yrityksistä oli ensi kertaa mukana.
Ammattilaisten osallistuminen korostaa tapahtuman merkitystä. Linjassa viime aikaisten EICMA-messujen kanssa, yli 38 000 teollisuudenalan ammattilaista yli 126 kansakunnasta osallistui tapahtumaan.
Paikalla olleiden journalistien, sisällönluojien, asiantuntijoiden ja viestinnän ammattilaisten määrä kasvoi entisestään, yli 13 % vuoteen 2023 verrattuna. Heitä oli paikalla 74 maasta, kaikkiaan noin 8000.
Näyttelysisältöä oli tarjolla sekä paviljonkien sisä- että ulkopuolella ennätykselliset 330 000 neliömetriä, 33 hehtaaria. Hallien lisäksi ulkona oli MotoLive-alue, jossa oli tarjolla show-tapahtumia ja moottoripyörien koeajomahdollisuuksia. Myös Peliareena oli menestys, se houkutteli tuhansia nuoria osallistujia pelaamaan.
Vuonna 2025 EICMA-moottoripyöränäyttely järjestetään 4.-9.marraskuuta.
Aiheesta aiemmin:
Tiistai 5.11.2024 10:55
Kaikki EICMA-moottoripyörämessujen juttumme löydät tämän sivun linkeistä