Intiassa uuden Sissin, eli Guerrillan hinta alkaa perusmallin 2630 eurosta, jolla se kilpailee mm. Triumphin 400- ja Hondan 300-kuutioisten mallien kanssa. Mallivariantteja on kolme, kallein niistä noin 2600 euroa. Suomen tuleva hinta ei ole tiedossa.
Royal Enfield Guerrilla 450:n perusmallissa on digi-analoginen näyttö. Roadsterissa on sama moottori ja samalla viritysasteella kuin Himalayanissa, eli 452 cm3 Sherpa-moottori tuottaa tehoa 40 hevosvoimaa / 8000 rpm. Maksimivääntö on 40 Nm / 5500 rpm. Tosin Guerrilla on 11 kilogrammaa kevyempi kuin sisarmallinsa, ja sen tehokäyrää ja vaihteiston välityssuhteita on sorvattu.
Guerrillan rungon pitäisi olla varsin samanlainen Himalayaniin nähden, moottorikin on edelleen mukana kantavana osana runkoa. Takarunko eroaa Himalayanin vastaavasta.
Guerrillassa on RSU:n etuteleskooppi Himalayanin USD-etuhaarukkaan verrattuna, 17 tuuman alumiinivanteet ja maantiekäyttöön suunnatut tubeless-renkaat. Myös jousituksen joustovara on lyhyempi kuin Himalayanissa. Lisäksi ohjausgeometriaa on muutettu roadster-genreen paremmin sopivaksi. Kuljettajan jalkatapit sijaitsevat taempana, ja ohjaustangon sijoittelu ohjaa lievästi etunojaan asentoon; kulmiin kanttailun pitäisi olla siten helpompaa kuin rinnakkaismallilla.
Molemmissa malleeissa on levyjarrut edessä ja takana, tosin Guerrillan etulevy on 310 mm, eli 10 mm pienempi kuin Himalayanissa, takalevy on molemmissa 270 mm. ABS on kaksikanavainen.
Osan pienemmästä painosta selittää Guerrillan pienempi 11 litran polttoainetankki, samoin 17 tuuman alumiinivanteet ovat kevyemmät. Ensiasennusrenkaat ovat intialaisen CEATin käsialaa ja kooltaan edessä 120/70 R17 ja takana 160/60 R17. Kyse on leveimmistä renkaista koskaan Royaleissa.
Mallivariantit ovat Analogue, Dash ja Flash. Analoguen väripaletti on hillitty, harmaa ja musta pienin värillisin aksentein. Dash ja Flash ovat taas värikkäämpiä, värivaihtoehtoja uuteen Guerrillaan on tarjolla kaikkiaan viisi.
Suurin ero on siinä, että perusmalli Analogue tulee digi-analogisella mittaristolla varustettuna Tripper-navigointinäytöllä. Paremmat versiot tulevat samoin liitettävyysoptioin kuin Himalayan ja TFT-näytöin varustettuna. Saataville tulee myös melkoinen joukko tehdaslisävarusteita.
Lähde: Royal Enfield.
Aiheesta aiemmin:
PERJANTAI 5.7.2024 08:02
Guy Martin stunttaamassa Royal Enfieldin pian julkistettavalla Guerrillalla – katso itse
MAANANTAI 3.6.2024 11:58
Royal Enfieldiltä tulossa Himalayanista riisuttu Guerrilla-malli – tässä suurimmat erot