Rush Lane toteaa vakoilluksi päätyneen uusretron Royal Enfield Guerrilla 450:n kilpailijoiksi Triumph Speed 400:n, Harley-Davidson X440:n, Hero Mavrick 440:n ja CB300R:n.
Guerrilla on osa RE:n "julkaisemme neljä uutta mallia vuosittain" -ohjelmaa. Guerrilla 450:lle on hiljattai n jätetty kaupparekisterihakemus, joten se esiteltäneen pian julkisesti.
Pyörä on riisuttu versio uudesta Himalayan 450:stä.
Merkittävin ero on jo pyörien ulkonäössä: siinä, missä Himalayan on selkeä adventurepyörä, Guerrilla on uusretro roadster. Siten Himalayanin iso tuulilasi, erilliset istuimet ovat poissa, samoin Tripper-navingointilaite telineineen.
Siinä missä Himalayan on äärimmäisen käytännöllinen kiinnityspisteinee ja taka- sekä sivulaukkuineen ja jerrykannun pitimineen, niin ne puuttuvat täysin Guerrillasta.
Myyntiin tulee toki lisävarusteita, joilla korvata nämä puuttuvat kapistukset. Malli on kuitenkin selkeämmin suunnattu päivittäiseen työmatka- ja kaupunkiajoon kuin äärimmäisille tutkimusmatkoille.
Guerrilla on RSU:n etuteleskooppi, 17 tuuman alumiinivanteet ja maantiekäyttöön suunnatut tubeless-renkaat. Myös jousituksen joustovara on lyhyempi kuin Himalayanissa. Myös ohjausgeometriaa on muutettu roadster-genreen paremmin sopivaksi. Kuljettajan jalkatapit sijaitsevat taempana, ja ohjaustangon sijoittelu ohjaa lievästi etunojaan asentoon; kulmiin kanttailun pitäisi olla siten helpompaa kuin rinnakkaismallilla.
Hinnoittelun osalta voi todeta, että Guerrillan, Sissin, pitäisi maksaa vähemmän kuin Himalayan 450:n. Jälkimmäisen hinnat alkavat tätä kirjoitettaessa 7500:sta eurosta. Tätä kirjoitettaessa Guerrillan Suomen hinta ei vielä ole tiedossa.