Guy Martin ja Royal Enfield Guerrilla. Seisoma-asento vaikuttaa luontevalta.

Guy Martin ja Royal Enfield Guerrilla. Seisoma-asento vaikuttaa luontevalta.

Tuleva Guerrilla perustuu tuoreeseen viime syksynä esiteltyyn Royal Enfield Himalayan 450-malliin. Tässä aiempaa juttua aiheesta: Royal Enfieldiltä tulossa Himalayanista riisuttu Guerrilla-malli – tässä suurimmat erot

Guerrillasta tulee kova kilpailija Triumphin 400 -versiolle ainakin Intiassa. Guerrilla julkistetaan virallisesti globaalisti 17. heinäkuuta, kuten Guy Martinin tähdittämässä tiiserivideonpätkässä kerrotaan.

Ainakin seuraavat asiat ovat tiedossa: uutuus on seikkailupyörä Himalayaniin verrattuna naku roadster, selkeästi riisuttu sisarmalliinsa verrattuna ja suunnattu paremmin päivittäiseen työmatka- ja kaupunkiajoon.

Royal Enfield Guerrillan ajovalo ja mittaristo ovat samanlaiset kuin Himalayanissa, sen sijaan etuteleskooppi on perinteisempi ja eturengas paremmin arkiajoon sopivaa sorttia.

Royal Enfield Guerrillan ajovalo ja mittaristo ovat samanlaiset kuin Himalayanissa, sen sijaan etuteleskooppi on perinteisempi ja eturengas paremmin arkiajoon sopivaa sorttia.

Katteiden ja kiinnitys- sekä kaatumarautojen poisjättö tarkoittanevat myös sitä, että Guerrilla painaa vähemmän kun Himalayan, mikä tietysti lupaa parempaa suorituskykyä. Ovatko komponentit sitten samanlaatuisia esimerkiksi jousituksen ja jarrujen osalta jää nähtäväksi. Näyttäisi siltä, että ainakin edessä on perinteinen teleskooppijousitus ja mahdollisesti pienemmät joustovarat kuin sisarmallin USD-keulassa.

Oheisen videon perusteella Guerrilla todellakin vaikuttaa riisutulta Himalayanilta, etupää isoine etuvaloineen ja pyöreine mittareineen sekä peileineen on täysin samanlainen. 

Guy Martin, teekuppi ja Royal Enfield Guerrilla.

Guy Martin, teekuppi ja Royal Enfield Guerrilla.

Vanteet ovat erilaiset, Himalayanin 21 tuuman sisärenkaallisella pinnavanteella oleva eturengas on korvattu katukelpoisemmalla 17-tuumaisella tubeless-alumiinivanteella. Myös takana on 17 tuuman aluvanne.

Ainakin taidokkaan Guy Martinin käsissä Guerrilla näyttää taipuvan monenlaiseen menoon.

Molemmissa malleissa on sama, yksisylinterinen 452 cm3 nestejäähdytteinen 40 hevosvoimainen ja 40 Nm vääntävä moottori varustettuna 6-vaihteisella vaihteistolla ja luistokytkimellä sekä ride-by-wire-kaasulla. 

Guy Martin hurvittelemassa Guerrillalla.

Guy Martin hurvittelemassa Guerrillalla.

Yhteisten komponenttien käyttö alentaa tuotantokustannuksia ja mahdollistaa maltillisen hintalapun. Näitä ovat ainakin jo ennenmainittujen lisäksi jäähdytin, pakoputkisto ja äänenvaimennin, keskiseisontatuki sekä TFT-näyttö Tripper-navigointeineen.

Pyörän ajoergonomia näyttää olevan paikallaan ja malli on varmasti riittävän monipuolinen sopiakseen monenlaiseen käyttötarkoitukseen hauskanpidosta alkaen.

Alla näkyvän videon voit katsoa myös täällä

 

Aiheesta aiemmin:

KESKIVIIKKO 26.6.2024 08:02

Royal Enfieldin uudessa Himalayanissa runkomurtumia – yksinkertainen ratkaisu poistaa ongelman

MAANANTAI 3.6.2024 11:58

Royal Enfieldiltä tulossa Himalayanista riisuttu Guerrilla-malli – tässä suurimmat erot

PERJANTAI 10.11.2023 13:27

Royal Enfield vauhdissa: uusi Himalayan – ja sähköinen prototyyppi HIM-E