Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Keskikoon adventurepyörien luokka sai kiinnostavan päivityksen, kun Triumph uudisti mallistoaan. 

Vuoden 2024 mallisarjaan kuuluvat Tiger 900 GT, GT Pro sekä Rally Pro. GT on hinnat ja ominaisuudet alkaen -malli. Rally Pro selkeimmin varustettu myös offroad-ajoon ja laadukkaimmin alustakomponentein.

Tigerille luonteenomainen kolmisylinterinen moottori on kokenut ison päivityksen uusine moottorin komponentteineen. Tehoa on 13 % enemmä. Se nousi vanhan Tigerin 95:stä hevosvoimasta 108 hevosvoimaan ja huippuvääntö 90 Nm:iin. Luvassa on myös parempaa käsiteltävyyttä alemmilla kierrosalueilla sekä lisää tehoa ja vääntöä kautta koko kierrosalueen. Merkille tyypillisellä 1-3-2 sytytysjärjestyksellä moottori on säilyttänyt sille ominaisen luonteen ja saundin. Kaupan päälle polttoaineenkulutus on pienentynyt 9 prosenttia.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Muita uutuuksia ovat aiempaa paremmat jarrut sekä tiukasti jarrutettaessa automaattisesti päälle kytkeytyvät hätävilkut.

Peräti 7" väri-TFT-näytöllä varustettu mittaristo on varustettu uusilla grafiikoilla ja valikoilla sekä USB-C-latausliittimellä. My Triumph -appilla on Bluetoothin kautta yhteys pyörään.

Uusi kuljettajan istuin on litteämpi ja tilavampi, ja molemmissa Pro-malleissa on sähköllä lämpiävät istuimet, suunniteltu erityisesti parempi pitkän matkan ajomukavuus mielessä. Istuimen korkeutta voi säätää 20 mm kaikissa malleissa. GT-mallien istuinkorkeus on niinkin matala kuin 820 (-840 mm) mm, johon lisättynä pyörän kapeus parantaa mallien sopimista eri mittaisille. Rally Pro'n istuinkorkeus on 860-880 mm.

Triumph 900 GT 2024.

Triumph 900 GT 2024.

Uusi iskuvaimennettu ohjaustangon kiinnitysjärjestelmä mahdollistaa mukavamman ajon. Rally Pro'ssa ohjaustanko on 15 mm lähempänä, jonka pitäisi mahdollistaa parempi ajoasento sekä istuen että seisten.

Mallien ulkonäköä on uusittu katteiden, etuosan, mittariston ja sivupaneelien osalta. Uusi maalipinta ja grafiikat täydentävät kuvion.

GT ja GT Pro ovat enemmän maanteille suunnattuja malleja. Sitä korostavat Rally Pro'hon verrattuna lyhyemmät etu- ja takapään joustomatkat sekä alumiinivaluvanteet. Rally Pro'ssa on Showan alusta ja joustomatka edessä 240 ja takana 230 mm. 

GT:n ja GT Pro'n vanteet ovat edessä 19 ja takana 17 tuumaa. Ensiasennusrenkaina ovat Metzeler Tourance Next'it. Rally Pro'ssa etuvanne on maastoon paremmin sopiva 21 tuumaa ja molemmat vanteet ovat sisärenkaattomia pinnavanteita. Ensiasennusrenkaina on Bridgestone Battlax Adventuret.

Lisävarustelistalla on yli 50 varustetta, mukaan lukien uusi Akrapovičin vaimennin.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 -mallisarja:

  • – Optimoitu kaarre-ABS ja vetoluistonesto 6-akselisella kiihtyvyysanturilla (IMU).
  • – kuusi ajotapavalintaa: Road, Rain, Sport ja Off-Road, plus kuljettajan muokattavissa oleva GT Pro- ja Rally Pro -malleissa sekä vielä Off-Road Pro ainoastaan Rally Pro-mallissa.
  • - LED-valot, myös päivänajovalot
  • - vaihtoavustin (GT Pro ja Rally Pro)
  • - sähkölämmitteiset kahvat ja istuimet (GT Pro ja Rally Pro)
  • - valaistut katkaisimet
  • - rengaspaineiden valvontajärjestelmä (GT Pro ja Rally Pro)
  • - Brembo Stylema Monobloc -jarrut
  • - Mallikohtaisesti tie- ja offroad-käyttöön säädetty alusta:
  • - GT:ssä on Marzocchin 45 mm USD säädettävä teleskooppihaarukka, takavaimentimen jousen esijännitys on säädettävissä samoin paluuvaimennus. Joustomatka edessä 180 mm ja takana 170 mm.
  • - GT Pro'ssa on Marzocchi 45mm USD täysin säädettävä etuhaarukka. Takavaimentimessa on sähköisesti säätyvä jousen esijännitys ja paluuvaimennus. Joustkomatkat kuten GT:ssä.
  • - Rally Pro'ssa on Showan 45mm USD etuteleskooppi, jonka jousen esijännitys sekä paluu- ja puristusvaimennus ovat säädettävissä. Takavaimentimen esijännitys ja paluuvaimennus ovat niin ikään säädettävissä. Joustomatka edessä 240 mm ja takana 230 mm.
  • - Runko on kevyt ja modulaarinen
  • - Tuulilasin korkeus on säädettävissä, samoi istuinkorkeus 20 mm.
  • - Polttoainetankin tilavuus on 20 litraa.
  • - Märkäpainot: GT 219 kg, GT Pro 222 kg ja Rally Pro 228 kg.
  • - Uudet Tigerit täyttävät Euro 5+ päästömääräykset
  • - Polttoaineenkulutus (tehtaan ilmoittama) 4,7 l / 100 km.
 

Aiheesta aiemmin:

TORSTAI 17.2.2022 11:39

Motouutiset koeajaa: Triumph Tiger Sport 660 – edullinen ensipyörä

PERJANTAI 3.12.2021 16:42

Modernin ajan miljoonas Triumph-moottoripyörä valmistui Hinckelyn tehtaalla

KESKIVIIKKO 22.9.2021 09:35

Triumphilta Tiger 900 Bond Edition – arvaatko minkä elokuvan yhteistyön kunniaksi?

TORSTAI 27.8.2020 13:50

Motouutiset koeajaa: uusi Triumph Tiger 900 Rally Pro – seikkailutiikeri

KESKIVIIKKO 29.5.2019 07:02

Tutustumisajossa Triumph Tiger 1200 XCA: Ryhtimörkö


Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Tiger 900 Rally Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph Tiger 900 GT Pro 2024.

Triumph 900 GT 2024.

Triumph 900 GT 2024.

Triumph 900 GT 2024.

Triumph 900 GT 2024.