Indian Pursuit on tehty pitkän matkan tekoon. Se perustuu Indian Challengerin pohjalle ja varustettu nestejäähdytteisellä PowerPlus-moottorilla. Kyllä, amerikkalaisilla on tapana nimetä moottorimallinsa, niin Harleykin tekee.
Kokonaisuus rakentuu kevyen valualumiinisen rungon ja kiinteästi asennettujen katteiden varaan. Kansainvälisille markkinoille tulee kaksi eri versiota mallista.
Indianilla uskotaan siihen, että touring-pyörät ovat vapauden äärimmäisiä ilmentymiä, ja tarjoavat unohtumattomia elämyksiä pitkillä matkoilla ja eeppisissä seikkailuissa. Tai näin uskoo ainakin Indianin pääjohtaja Mike Dougherty.
Se PowerPlus-moottori
Pyörän sydämenä on siis nestejäähdytteinen V-twin PowerPlus-moottori, jonka tilavuus on 1768 cm3. Sen maksimiteho on 90 kW / 121 hv ja huippuvääntö 178 Nm. Moottorissa on kannen yläpuoliset nokka-akselit ja neljä venttiiliä per sylinteri. Vaihteita on tarjolla kuusi, ja pisin niistä on matkantekoon sopiva ylivaihde. Venttiilit säätyvät hydraulisesti samoin nokkaketjun kiristimet, joten moottorin huoltotarve on pieni. Moottoria on myös säädetty paremmin toimivaksi pienillä nopeuksilla ajettaessa.
Tarjolla on kolme ajotapavalintaa: Rain, Standard ja Sport. Joka vaihtoehdossa on omat, räätälöidyt moottorikartan asetuksiin sopivat luistonestoasetuksensa, jotka tarjoavat luotettavuutta kuljettajalle.
Pursuit on suunniteltu mukavuus mielessä pitkien matkojen kulkijoille. Kate itsessään tarjoaa suojaa ja tuulilasi on säädettävissä. Alakatteen tuuletus sekä suojaa että jäähdyttää tarvittaessa lämpötilan mukaan.
Led-ajovalot alakatteessa parantavat näkyvyyttä öiseen aikaan. Kylmällä kelillä lämpökahvoista on puolestaan apua, samoin sähkölämmityksellä varustetusta istuimesta.
Taka- ja sivulaukut tarjoavat yhteensä yli 133 litraa tavaratilaa.
Uusi takajousitus
Mittariston virkaa toimittaa halkaisijaltaan 7 tuuman hanskoillakin toimiva kosketusnäyttö, joka tukee Apple CarPlayta ja tarjoaa mm. navigoinnin ja toimintojen räätälöitävyyden.
Pursuitissa on kokonaan uusi Foxin takajousitus, jonka esijännitystä voidaan säätää sähköisesti ajoitpa sitten yksin, kaksin tai isomman tavakuorman kanssa. Säätö tapahtuu pyörän infotainment-järjestelmän kautta. Uusi sähköinen järjestelmä on saatavilla myös lisävarusteena kaikkiin Indian Challenger -malleihin.
Pyörässä on kisapohjaiset Brembon radiaalijarrut ja Metzelerin Cruisetec -touring-renkaat.
Molemmat mallit on varustettu Smart Lean Technologyllä, joka tarkoittaa sitä, että Boschin kuusiakselinen IMU mahdollistaa vetoluistoneston ja lukkiutumattomien jarrujen toiminnan myös kaarteissa.
Pyörää voi persoonallistaa esimerkiksi Hard Lower Fairings -kitillä tai Mitered Mid-Rise Handlebars -setillä tai lisä-led-valoilla. Myös audiopuolella on laajennusmahdollisuuksia esimerkiksi surround sound -kaiutinkitillä.
Indian Pursuit Limited tulee saataville Black Metallic -värityksellä ja Indian Pursuit Dark Horse Black Smoke- ja Silver Quartz Smoke -väreissä.
Tätä kirjoitettaessa hinta ei vielä ole tiedossa kuten ei maahantulopäiväkään.
Aiheesta aiemmin:
Indian heitti kovan kisatestihaasteen Harrikalle: "Paras V-Twin voittakoon" – katso videot
Indianin uusi Challenger – raskaan sarjan baggeri tehokkaalla PowerPlus -moottorilla – katso kuvat
Tietovuoto: Uusi malli, Indian Challenger, ja uusi moottori vuodettu jälleenmyyjätapahtumasta