Hyvä mieli ja fiilikset ovat korkealla. Ajaminen tuntuu yhtä hyvältä kuin ennenkin, ehkä jopa paremmalta, kun pystyi vaikean loukkaantumisen jälkeen nousemaan takaisin pyörän päälle. Nautin tästä vieläkin todella paljon. Alkupäivä ajettiin lyhyttä rataa ja iltapäivästä siirryttiin ajamaan pitkää rataa, joten sain ajettua kaatumispaikankin ohi. Paikan ohi ajaessani en sitä miettinyt, vasta poistulokierroksella kävi ajatus, että siinä on ollut vauhtia aika paljon. Sadekelilläkin noin 150-170 km/h, eli minulla oli onnea mukana, siinä oli mahdollisuudet paljon pahempaankin onnettomuuteen. Silti sydän sykkii edelleenkin tähän lajiin ihan sata lasissa. Tämän päivän perusteella päätin, että haluan ajaa vielä tämän kauden SM-sarjaa. Toivottavasti syksyllä pystyy päättämään uran hyviin sijoituksiin.
Kahden viikon päästä on Kemoralla MotoOrgin ajoleiripäivä. Siellä on tarkoitus ajaa ainakin yksi päivä. Helatorstaina on Motoparkissa treenipäivä ja sitten siellä onkin jo ensimmäiset kisat. On ollut niin kylmää, ettei ole ollut mahdollisuuttakaan mennä treenaamaan, eli ajokertoja ei kerry mahdottomasti, mutta näillä mennään.
Millä mielin tulevaan kauteen?
Hyvillä ja luottavaisin mielin. Tämä päivä osoitti sen, että halua ja intoa on edelleen. Ajaminen ei pelota, päinvastoin nauttii siitä tekemisestä. Kunhan saa taas lisää kierroksia pyörän päällä ja kunhan kelikin lämpiää, niin pystyy vaatimaan itseltäänkin enemmän. Nyt mentiin ihan vaan turvallisuus edellä, tunnustellen miten homma lähtee käyntiin. Tasaisuus oli päivän valtti ja kuitenkin 60 kierrosta, mitä tänään ajoin, on aika mittava määrä ja kun pystyin ajamaan 15:sta kierroksen settejä, ilman ajamista hattaavia kipuja. Mielestäni treenit lähti ihan mallikkaasti, vaikka kierrosajallisesti ei voidakkaan puhua, että mentiin kovaa.
Mitkä ovat kauden tavoitteet?
Kyllähän se SM-mitalli 600cc:sta on ollut pitkäaikainen haave... tavoite tulee pikkuhiljaa, kunhan oikeasti näkee, mihin minun tekeminen tällä hetkellä riittää, mikä on tekemisen taso. Olisi enemmän kuin lottovoitto, että pystyisi taistelemaan mitalisijoista, mutta se jää nähtäväksi. Pitää pystyä olemaan armollisempi itselle, ymmärtää realiteetit, ettei olla niin kuin 20 vuotta sitten. Muistaa pitää järki päässä, kun kuitenkin työvuosia on vielä paljon edessä ja ehkä muutakin elämää. Päivän kunnon mukaan mennään ja katsotaan mihin se kulloinkin riittää.
Missä kunnossa kisapyörä on?
Erittäin hyvässä kunnossa. Petri (Paavilainen) on talven aikana laittanut pyörän viimeisen päälle hyvään kuntoon. Alkuun näytti, ettei siinä olisi niin mittava remontti ollut edessä, mutta kyllä siitä tuhoutui, sieltä sun täältä sitä sun tätä, mutta kaluston saa aina kuntoon. Pyörä tuntui yhtä hyvältä kuin ennenkin, kaluston puolesta ei tarvitse ajatella sitä, etteikö pärjäisi. Ihan voittajapyörä.
Kiitos kaikille, ketkä ovat jaksaneet kulkea vuosikausia rinnalla myös tämän haasteellisemman ajan. Kukaan ei ole hylännyt tai unohtanut vaan ovat ilmoittaneet, että haluavat jatkaa yhteistyötä kanssani. Ja tietenkin Finnish Talent Racing tiimille iso kiitos, että mahdollistavat tämän homman. Caijo teki tänääkin hyvää työtä. Laittoi pyörän viimeisen päälle kondikseen, että minä sain keskittyä ajamiseen. Se on hieno fiilis, että on tukiverkostoa vauvasta vaariin.
Kauden ensimmäiset rr-kilpailut ajetaan Motoparkissa 27.-29.5.2022. Motouutiset toivottaa onnea Kirsi Kainulaiselle ja kaikille kauden rr-kuskeille.
Aiheesta aikaisemmin:
Kirsi Kainulaisen vakava onnettomuus Botniaringillä johti pitkään toipumisaikaan
Kirsi Kainulainen ajaa ensi kauden rataa Suomessa Finnish Talent Racingin tiimissä
Nämä kaksi sisukasta naista nousivat KymiRingin Superstock 600 -luokan podiumille