K 1600 GT ja GTL
BMW on laajentanut perusmallistonsa valikoimaa esimerkiksi R nineT:n osalta sujuvasti, joten oli odotettavissa, että se tekee touring-lippulaivastaankin lisäversioita. Kuusisylinterinen K 1600 -mallisto saa nyt seurakseen K 1600 B baggerin, joka on kieltämättä mustana varsin vaikuttavan näköinen ilmestys. Samalla se on osa merkin johdonmukaista pyrkimystä menestyä Yhdysvaltain markkinoilla, joissa baggereilla on imua.
Lue lisää ›
BMW Motorrad kertoo tiedotteessaan paneutuneensa moottoripyörien jarruvalojen näkymättömyyden ongelmaan. Motoristin kannalta on olennaista, että takanatuleva liikenne noteeraa välittömästi pyörällä tehtyyn hätäjarrutukseen. BMW:n ratkaisu ongelmaan on dynaaminen jarruvalo. Idea kuulostaa hyvältä.
Lue lisää ›
BMW esitteli viime viikolla Villa d’Estessä Italiassa BMW:n ja Roland Sands Designin yhdessä rakentaman touring-baggerin, Konsepti 101:n. Se perustuu väkivahvaan BMW:n kuusisylinterisellä ja 1649 kuutiosenttimetrin moottorilla varustettuun perustoureriin.
Lue lisää ›
BMW Motorrad Japan on antanut luksustourerinsa K 1600 GTL:t kahden japanilaisen moottoripyörien kustomoijan käsiin ja tulos on todella hurja. Nitä malleja ei alkuperäisiksi taida tunnistaa kuin sylintereiden lukumäärän ja hädintuskin moottoreiden perusteella. Saammeko esitellä Ken's Factoryn Kenji Nagain ja Hot-Dock Custom-Cyclesin Keiji Kawakitan töiden tulokset. Katso kuvat.
Lue lisää ›
BMW Motorrad tiedotti keskiviikkona, että se julkistaa Milanon EICMA:ssa ensi viikolla kaksi uutta mallia. Sen tarkempaa selontekoa se ei asiasta tehnyt, mutta aina voidaan arvailla jotain.
Lue lisää ›
Kölnin Intermot-messujen yhteydessä pidettiin myös moottoripyörien kustomoinnin yhdennettoista MM-kisat. Mestaruuden vei Freddie "Krugger" Bertrand. Rakentelun kohteena oli Nurb'siksi nimetty BMW K 1600. Hyvänä kakkosena oli Suomen Veikko Sikiö.
Lue lisää ›
BMW:llä on jenkeissä - ja siten todennäköisesti myös Suomessa - vuoden 2012 mallin 1600:sten takaisinkutsu meneillään. Ongelman aiheuttaa softavika, joka pahimmillaan sammuttaa moottorin ja siten saattaa lisätä onnettomuusriskiä.
Lue lisää ›
Kalifornian Santa Claritassa asuva Carl Reese ajoi uuden ennätyksen yksin moottoripyörällä Los Angelesista New York Cityyn. Matka vei 38 tuntia ja 49 minuuttia. Pyöränä Reesellä oli kuusisylinterinen vuosimallin 2015 BMW K 1600 GT. Edellinen ennätys Cannonball-rallissa moottoripyörällä oli George Egloffin nimissä, hän ajoi matkan 42 tunnissa vuonna 1983.
Lue lisää ›