BMW:n tiedotteen mukaan kyse on heidän tulkinnastaan moottoripyöräilystä loputtomilla valtateillä, vapauden unelmasta ja "Suuren Amerikkalaisen Touring" -matkanteon ruumiillistumasta.
BMW on pitänyt baggerinsa 6-sylinterisen rivimoottorin tehon ennallaan 118 kilowatissa / 160 hevosvoimassa sekä väännön tanakassa 175 newtonmetrissä. Matkanteko ei siten hyydy ainakaan moottorin tehon ja väännön puutteeseen.
Pyörän väritys on musta ja korostaa baggereille luontaista matalaa takaosaa. Väri on kokonaan musta, eli Blackstorm metallicia ja perusmustaa. Kuten baggereilla yleensä, korkein kohta pyörästä on katelasin yläosa, siitä pyörä madaltuu taaksepäin virtaviivaisesti. Sivulaukut ovat uudet ja sijoitettu alan vaatimusten mukaan matalalle.
Pyörässä on uudet kromatut äänenvaimentimet, jotka on niinikään sovitettu tyyliin. Takalokasuoja on suunniteltu taittumaan ylöspäin, jotta takapyörä on helpompi poistaa.
Katteen pitäisi olla suojaava yhdistelmä tuulilasia ja pitkälle taaksepäin vietyjä katteen sivuosia, jotka parantavat tuulisuojaa. Tuulisuojaimet pitävät kuljettajan kädet poissa tuulen armoilta.
Pyörässä on - kuten arvata saattaa - sähköinen jousitus, jossa on automaattinen vaimennuksen mukautuminen vakiona. Dynamic ESA -alustaa säädetään siis elektronisesti ja siinä on kaksi valintavaihtoehtoa, "Road" ja "Cruise". Road-asennossa vaimennuksen adaptaatio on täysin automaattinen, kun taas Cruisessa vaimennus on paljon hienovaraisempaa, jotta matkanteko olisi mukavaa hiljaisissa vauhdeissa.
Vaihtoavustimella vaihdot voi tehdä sekä ylös- että alaspäin ilman kytkintä ja pyörässä on napinpainalluksella päälle kääntyvä sähköinen pakki.
Pyörässä on tyypillisesti "jalat ajettaessa eteenpäin" sijoitetut jalkatapit, jotka on suunniteltu uusiksi.
Kohokohdat:
- - 6-sylinterinen rivimoottori täyttää EU 4 -säädökset
- - Teho 118 kW / 160 hv 7750 rpm, ja vääntö 175 Nm 5 250 rpm
- - Bagger-design alaspäin muotoutuvine virtaviivaisine linjoineen
- - Matala takaosa, tavoitteena pienempi paino ja matalammalla (-7 cm) sijaitseva matkustajan istuin.
- - Kiinteät sivulaukut, sisävalo
- - Kromatut äänenvaimentimet
- - Taittuva takalokasuoja takapyörän helpomman irroittamisen vuoksi
- - Hyvä tuuli- ja sääsuoja
- - Tyypillinen matala bagger-tyylinen sähköisesti säädettävä tuulilasi
- - Elektronisesti säätyvä Dynamic ESA -alusta, automaattisesti mukautuvalla vaimennuksella
- - Sähköinen helppokäyttöinen pakki
- - Vaihtoavustin
- - Optiona älykkäät hätäpuhelut onnettomuustilanteissa (vain Euroopan markkinoilla, missä ConnectedDrive on saatavilla)