BMW R 18 Classicin luonteenomaisia piirteitä ovat irrotettavat iso tuulilasi, matkustajan istuin sekä satulalalaukut. Lisäksi siinä on 16 tuuman etupyörä. 

Kuten R 18, niin R 18 Classic -versiokin nojaa vahvasti BMW:n mallihistoriaan. Virikkeitä on haettu mm. R 5 -mallista sekä "teknisesti että visuaalisesti".

Pyörän automaattinen visuaalinen keskipiste on sama iso, ilmajäähdytteinen bokserimoottori kuin rinnakkaismallissakin. Tilavuudeltaan 1802 cm3 moottorin teho on 67 kW / 91 hv / 4750 rpm. Vääntöä on 2000-4000 kierroksen välillä tarjolla yli 150 Nm, ja äänen luvataan olevan mahtipontinen.

Pyörässä on perinteinen kaksoiskehtoteräsputkirunko, ja valmistuksen laatuun ja yksityiskohtiin on panostettu. Takakeinuhaarukan toisessa puoliskossa pyörii R 5:n malliin kardaaniakseli. Pyörässä on lisäksi pinnavanteet ja tietenkin levyjarrut; tuplalevy edessä ja yksi takana.

Etuteleskoopin putken halkaisija on 49 mm ja joustomatka 120 mm edessä, ja takana 90 mm. Optiona on sähköisesti säätyvä jousitus.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Ajoasento on bemumaisen pysty, astinlaudat ovat sylintereiden takana, ja mahdollistavat rennon ajoasennon.

Uudessa R 18 Classicissa on valittavana kolme vakioajomoodia, “Rain”, “Roll” sekä “Rock”. Vakiovarusteisiin kuuluu myös poiskytkettävä automaattinen vakaudensäätö (ASC, Automatic Stability Control) sekä MSR, moottorin väännön hallinta. Peruutusavustin ja mäkilähtöavustin ovat saatavilla lisävarusteina.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Tyypillisen runkoratkaisun lisäksi pyörässä on tietenkin pisaranmuotoinen tankki, ja myös maalaus muistuttaa vuoden 1936 legendaarisesta R 5 -mallista, kromauksia unohtamatta.

Sekä R 18 että R 18 Classic myydään First Edition -versioina 2021, joka korostuu myös pyörien ulkonäössä "First Edition" merkkeinä sivukopissa sekä mustana maalipintana valkoisine tuplaraitoineen. 

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Molemmat mallit sopivat myös customointiin ja yksilöllistämiseen erinomaisesti, vakuuttaa valmistaja.

Saatavilla on mm. Roland Sands design -kokoelmat “Machined” ja “2-Tone Black” molempia malleja varten. BMW:n vakavia pyrkimyksiä ujuttautua USA:n cruiserimarkkinoille korostaa Sands-yhteistyön lisäksi se, että se on ryhtynyt yhteistyöhön muidenkin "Made in USA" -valmistajien, kuten istuinvalmistaja Mustangin ja pakoputkistovalmistaja Vance & Hinesin kanssa aftermarket osien suhteen.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

BMW R 18 Classicin kohokohdat

  • Irrotettava tuulilasi
  • Irrotettavat satulalaukut,
  • Irrotettava matkustajan istuin
  • Lisä-LED-ajovalot
  • 16-tuumainen etupyörä
  • Vakionopeudensäädin vakiona

 

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

BMW R 18 Classic ja R 18:

Ikoninen tyyli, autenttiset materiaalit, modernia teknologiaa

  • Suurin BMW:n bokserimoottori koskaan, 1 802 cc.
  • Teho 67 kW (91 hp) at 4 750 rpm, maksimivääntö 158 Nm at 3 000 rpm.
  • Yli 150 Nm vääntöä 2 000 - 4 000 rpm.
  • Kaksoiskehtorunko
  • Levyjarrut edessä ja takana
  • Pinnavanteet
  • LED-valot
  • Optiona saatavissa kaarteissa kääntyvä ajovalo
  • Avaimeton käynnistys
  • Peruutusavustin ja mäkilähtöavustin

 

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.

Uusi BMW R18 Classic vm 2021.