Vuosimallin 2021 KTM 890 Adventuressa on paljon samaa R- ja R Rally -mallien kanssa. Olennaisimpana tietenkin sama 889 cm3 moottori ja pitkänletkeä 20 litran polttoainetankki. Moottorin viritysaste on sama, siitä otetaan ulos 105 hevosvoimaa / 8000 rpm, ja vääntö on tasan 100 Nm / 6500 rpm. Moottori täyttää myös Euro 5 -päästönormit.
Kuten rinnakkaismallit, myös perus-Adventuressa on avustava, kevyempikäyttöinen luistokytkin. Kuusivaihteiseen vaihteistoon on optiona saatavissa shifteri.
Myös pyörän runko on samanlainen kromimolybdeeniputkinen kuin rinnakkaismalleissa, samaten rengastus. Edessä on 21-tuumainen ja takana 18-tuumainen vanne, mutta renkaina on Avonin Trailriderit Continental TKC80 sijaan. Adventuressa on myös pinnavanteet kuten sisarmalleissakin.
Iskunvaimennuksesta huolehtivat uudet WP Apex etuhaarukka ja takana Apexmonovaimennin. R-malleissa puolestaan käytetään WP XPlor -etuhaarukkaa ja Xplor PDS -monovaimenninta. Apexin joustomatka on 200 mm, kun Xplorissa se on 239 mm.
Apexin takavaimentimen paluuvaimennus ja jousen esijännitys ovat säädettävissä.
890 Adventuressa on lisäksi tiekelpoisempi eli korkeampi tuulilasi sekä korkeudeltaan säädettävä kaksiosainen istuin.
Kuten rinnakkaismalleihin, myös tähän on saatavilla KTM My Ride -navigointiohjelma. TFT-näytön koko on 5 tuumaa. Muitakin kuljettajaa avustavia järjestelmiä on tarjolla, kuten kaarre-ABS, ABS on tietenkin myös takarenkaasta poiskytkettävissä, luistonesto ja ajotapavalinnat.
Jarrut ovat samat kuin R-mallissa.
890 Adventureen on lisäksi saatavilla lisävarusteena vakionopeudensäädin ja WP:n ohjausvaimennin.
Pyörän pitäisi tulla myymälöihin vielä joulukuun puolella. Hinnasta ei tätä kirjoitettaessa ole tietoa.
Aiheesta aiemmin:
KTM:ltä odotetusti uudet 890 Adventure R ja Rally: suositun pikkuveljen stydimmät versiot