Mallien jatkuvuuden kannalta olennaisinta on se, että moottori on päivitetty Euro5-normin mukaiseksi. Pyörät ovat hyvin samannäköisiä tämän vuoden mallin kanssa, keltamustaa juhlavärimallia lukuunottamatta.
Sen lisäksi värivalikoimaan kuuluvat uudet täysvalkoinen / triple black, triple black, ice grey colorway ja Rallye white, blue and red -värivaihtoehto.
Moottori on säilynyt Euro5-yhteensopivuutta lukuunottamatta kutakuinkin ennallaan. Se on 1254 cm3 bokseri ja varustettu muuttuvan imuventtiilien noston ja ajoituksen tarjoavalla ShiftCam-teknologialla. Tehoa on tarjolla 136 hv / 100 kW / 7750 rpm ja vääntöä 143 Nm / 6250 rpm.
BMW on myös tehnyt töitä ajotapavalintojen osalta sen suhteen, miten ne vaikuttavat moottoriin, ja lisänneet uuden Eco-moodin, joka auttaa polttoaineen pihistämisessä silloin, kun se on tarpeen. Pro-ajomoodit ovat edelleen hankittavissa lisäoptiona.
Myös luistoneston toimintaa on hienosäädetty ja ABS Pro ja sen tarjoamat kaarrejarrutusominaisuudet ovat vakiovarusteena. Mäkilähtöavustin toimii aiempaa paremmin, kiitos uuden kuusiakselisen inertiatunnistimen ja EMU:n, jotka kontrolloivat myös luistonestoa. Lisävarusteena on saatavissa lisäominaisuuksia tuova Hill Start Control Pro (HSC Pro).
Myös valopuolta on päivitetty. LED-ajovalon voi lisäoptiona valita adaptiivisena, joka kääntyy mutkien suuntaan kaarrettaessa. Vilkut toimivat LEDeillä.
Valoihin saa myös optiona "tervetuloa"-valon, "hyvästi"-valon ja "seuraa-minua-kotiin"-valon. Jänniteulostuloja on kaksi, USB- ja normaali tupakansytytinversio.
Teksti Erkki Mäki, kuvat BMW