Kyseessä on legendaarisen 60-70-luvuilla valmistetun Trident-mallin uusi versio. Samaa pyörää valmistettiin ja myytiin aikanaan myös BSA Rocket 3:na. Kolmisylinterinen moottori oli tilavuudeltaan 740 cm3 ja siinä oli tehoa 58 hevosvoimaa. Malli teki paluun 1990-luvulla.
Nyt esitellyssä keskikokoisessa uusretrossa roadsterissa käytetään arvatenkin Street Triplen kolmisylinteristä 765-kuutioista moottoria. Tridentin designproto esiteltiin Lontoon Design museossa. Triumphin tiedotteen mukaan pyörässä on kolme etua tässä varsin kilpaillussa luokassa.
Niihin kuuluvat kolmisylinterinen tehokas ja vääntävä suorituskykyinen moottori sekä luokkansa johtava teknologia vakiona. Ja rikkana rokassa hyvä käsiteltävyys.
Mallille luvataan lisäksi kilpailukykyinen hinnoittelu, jotta se houkuttelisi uusien kuljettajien sukupolvea. Uuden Tridentin luvataan ilmestyvän moottoripyöräkauppohin jo keväällä 2021.
Se tarkoittaa sitä, että lisää tietoja lopullisesta versiosta on luvassa varsin pian.
Tridentin suunnitteluun on käytetty neljä vuotta pelkästään siihen keskittyneen tiimin voimin. Suunnittelutyö on tehty Triumphin design-keskuksessa Englannissa, kuten kaikkien muidenkin valmistajan mallien.
Hinckleyn designtiimin avuksi on muotoiluun haettu lisämaustetta italialaiselta Rodolfo Frascolilta. Tridentin designtiimi briiffattiin tekemään uusi linjaus merkin tunnusomaiselle, dynaamiselle ja viehättävälle tyylille sekä asenteelle.
Rodolfo on innokas Triumph-fani ja tuonut italialaista maustetta jo tuoreimman sukupolven Tiger 900:n.
Uudessa Tridentissä on Street Triple muskeleita, mutta vähän pehmeämmässä paketissa, ja jos se tosiaan on kilpailukykyisesti hinnoiteltu, niin mikäpä siinä. Hyvältä näyttää.