VRT investoi myös uuteen kaksikerroksiseen huoltorakennukseen, alakertaan tulee huolto- ja säilytystilat kerhon kalustolle, yläkertaan tehdään sauna ja pesuhuone sekä oleskelutilat. Rakennus tullaan tekemään samalla tavalla kuin aiemmin toteutettu tuomaritorni, tilat tulevat koostumaan kuudesta konttimodulista. Uusi huoltorakennus tulee palvelemaan myös muita radan käyttäjiä mm. ensilumen ladulla hiihtäjiä. Projektin kokonaisarvio on lähes kaksikymmentätuhatta euroa.
Rata-alue tulee myös saamaan valaistuksen, ensimmäisessä vaiheessa radan suorille asennetaan valot, jotka ovat käytössä viimeistään alkutalvesta. Samalla uudistetaan stadionin äänentoistolaitteet kokonaisuudessaan. Pitkäjännitteinen työ moottoriurheilukeskuksen kehittämisen eteen saa näin jatkoa.
– Vajaa kymmenen vuotta sitten me päätettiin lajiparlamentista kotiin ajellessa, että otetaan homma onkeen ja lähdetään kehittämään speedwayn kerhotoimintaa Varkaudessa ja laitetaan myös stadionalue kuntoon. Sillä tiellä ollaan oltu, me on saatu hyviä ja lahjakkaita junioreita mukaan. Eihän kehityksen askel näin hyvä olisi ollut ilman esikuvia; Aki-Pekka Mustonen oli ensin, seuraavana mukaan tuli Jesse Mustonen, heidän jalanjäljillään Viljam Lappi ja viimeisimpänä Otto Raak, kaikilta heiltä löytyy kansainvälistä menestystä. Kaupungin tuki on ollut asioiden hoitamisessa myös ensiarvoisen tärkeää, samoin hyvien yhteistyökumppaneiden, kerhon sielu Aarne Mustonen kertoo.
– Kansainvälisyyttä tulee lisää, meillä on hyvä tiimi. Sakari Häyrinen on vahvasti kehittänyt Baltic-liigaa ja on ollut mukana taustajoukoissa. VRT on vahvasti kerhona mukana kyseisessä liigassa. Ensi vuonna Ankkurit palaavat SM-liigaan omalla joukkueella. Onneksi me on saatu nuoria mukaan, uutta verta on tullut tänäkin kesänä mukaan. En minä näitä hommia yksin ole tehnyt enkä tule jatkossakaan tekemään. Väitän ainakin tähän päivään asti, että suurimmaksi osaksi meidän viitoittama tie on ollut hyvä, ainakin tässä Varkauden projektissa, Aarne jatkaa.