Erikoiseksi tapahtuman teki se, että Superleggera V4 001/500 toimitettiin asiakkaalle Borgo Panigalessa, missä Ducatin pyörätkin tehdään. Ja pyörän luovutti kukapa muukaan, kuin Ducatin pääjohtaja Claudio Domenicali. Mukana tuli pyörän lisäksi myös autenttisuustodistus.
Belgialainen Ducatista Filip Van Schil, joka jo ennestään omistaa yhdeksän Ducati-moottoripyörää, kutsuttiin Borgo Panigaleen noutamaan Superleggera V4 -pyöränsä.
– Se että saa vastaanottaa pyörän suoraan yrityksessä ja pääsee kokemaan sitä intohimoa, millä ihmiset työskentelevät Borgo Panigalessa, on kokemus, jonka tulen aina muistamaan. Tämänkaltaiset päivät tekevät Ducatista ainutlaatuisen ja erilaisen kaikkiin muihin moottoripyörävalmistajiin verrattuna, Filip Van Schil totesi vastaanottaessaan moottoripyörän.
Ducati Superleggera V4 on ainoa moottoripyörä maailmassa, jossa on hiilikuiturunko, -takarunko, -keinuhaarukka ja -vanteet, ja joka on silti rekisteröitävissä katukäyttöön.
Van Schil teki Ducatin tehtailla myös vierailun, missä hän näki lähietäisyydeltä tuotantolinjan, jossa hänen moottoripyöränsä rakennettiin, ja tapasi myös erikseen juuri sen työntekijän, joka rakensi hänen pyöränsä moottorin. Päivä jatkui vierailulla yrityksen museoon, muotoilukeskukseen sekä kisaosastolle. Lisäksi Filipille tulee mahdollisuus testata Panigale V4 R:ää, jolla kisataan SBK:n MM-sarjassa, Mugellon radalla.
Pyörän tekniikasta sen verran, että Superleggeran moottori on Desmosedici Stradale R. 998 cm3 90° V4 -moottorista lähtee mukana tulevalla Akrapovicin titaanisella vaimentimella "normaalivireessä" katukelpoisin äänin 224 hevosvoimaa ja mukana tulevaan kisakittiin kuuluvalla Akran kisaputkella 234 hv.
Kiitos hiilikuidun, titaanin, magnesiumin ja alumiinista työstettyjen komponenttien Superleggera V4:n kuivapaino on vain 159 kg. Kisasetillä varustettuna pyörän kuivapaino putoaa 152,2 kiloon.
Ehkä sillä ehtii...
Aiheesta aiemmin: