Ennen koronaviruspandemiaa RGNT No. 1:n julkistuspäivämääräksi kaavailtiin toukokuuta 2020, mutta virus hidasti myös ruotsalaisyrityksen kehitystyötä. Tällä tietoa pyörän julkistaminen ajoittuu elokuulle 2020, joten viive ei lopulta ole kovin pitkä.
Tukholmalaisyrityksen luomuksen huippunopeus on 125 km/h ja toimintasäde latauksella noin 150 km 7,7 kWh:n akustolla. Electrekin mukaan kyse on kaupunkiajon toimintasäteestä, maantiellä ajo syö akkua tehokkaammin, joten ajomatka jää lyhyemmäksi.
RGNT No. 1:ssä on takapyörässä napamoottori, joka toimii 72 voltin jännitteellä. Moottorin jatkuva teho on 8 kilowattia ja huipputeho 11 kW. Noin kevariluokkaa, siis.
Pyörässä on tehokkaat nelimäntäiset levyjarrut edessä ja kaksimäntäiset takana. Jarruja hoidetaan kahvoista. Toisin sanoen takajarrua käytetään vasemmasta kahvasta, erillistä jarrupoljinta ei ole olemassakaan. Piirre alkaa yleistyä kevyissä ja keskikokoisissa sähkömoottoripyörissä.
Pyörän valepolttoainetankki kätkee laturin ja hieman tavaratilaa. Laitteen kuivapaino on 130 kg, ja siinä on tietenkin led-valot sekä huoltovapaa napamoottori ja sisäänrakennettu GPS.
Hi-tech osastoa on pyörän langaton päivitettävyys sekä mahdollisuus laatia eri käyttäjäprofiileja. Sekä ajodiagnostiikka että -data voidaan kerätä reaaliaikaisesti ja jakaa pyörän 4G-yhteyden kautta.
Pyörän hinta on 10 500 euroa ja se on nyt esitilattavissa 150 euron varausmaksulla. Myynti on tällä hetkellä rajattu EU-maihin sekä Norjaan ja Sveitsiin. Pyörien toimitus alkaa elokuussa.
Asiasta lisää RGNT Motorcyclesin sivuilla.