Harley-Davidson Inc. sulki tehtaansa Yhdysvalloissa maalikuussa koronaviruspandemian vuoksi, ja Wall Street Journalin mukaan lähettää uusia moottoripyöriä vain noin 70 prosentille 698 jälleenmyyjästään USA:ssa.
Harley avaa tehtaansa Wisconsinissä ja Pennsylvaniassa sekä kasvattaa tuotantoaan vaiheittain. Tulossa on kuitenkin vain sen parhaiten myyviä malleja ja värivalikoimia ja loppuvuonna ei myöskään ole luvassa pyörien kustomointia tehtaalla.
Yrityksen myynti päämarkkinoilla Yhdysvalloissa on tippunut jo vuosien ajan, mikä on ongelmallista, koska siellä myydään edelleen yli puolet sen valmistamista moottoripyöristä. Uusien asiakassukupolvien löytäminen suurten ikäluokkien korvaajaksi on osoittautunut ongelmalliseksi.
Pandemia on lisännyt oman keitoksensa soppaan, kun ihmiset liikkuvat aiempaa vähemmän.
Huhtikuussa nyttemmin vakituiseksi pääjohtajaksi nimetty Jochen Zeitz kertoi sijoittajille, että yritys aikoo leikata kustannuksia hylkäämällä vähemmän voitollisia kansainvälisiä alueita.
Pääjohtaja tiimeineen työskentelee parastaikaa uuden viisivuotisen strategian kimpussa, jolla pyritään elvyttämään myyntiä samalla kun tulossa on toisen tilineljänneksen tulosjulkistus.
Harley tarvitseekin uutta strategiaa nostamaan nuorten motoristien kiinnostusta. Sillä on kuitenkin vahva taustansa 1960-luvun vastakulttuurissa, joten sillä on myös isot mahdollisuudet kunhan se löytää oikean tarjonnan sähkömoottoripyörien ja muiden kiinnostavien mallien myötä.