Koko mallisto on kehitetty yhteistyössä Ducati Design Centren kanssa, joka puolestaan on ottanut mukaan suunnitteluun Italdesiginin sähköpyörien osalta.
Ducatin ja MT Distributionin mallisto on suunnattu urbaaneille käyttäjille, kuten sähköpyörät ja sähköpotkulaudat, skuutit yleensäkin.
Urbaani pyöräily ja skuutteilu on kasvussa sähköisyytensä ja päästöttömyytensä vuoksi. Tämä on taustalla siihen, että markkinoille tulee Ducatilta seitsemän uutta tuotetta, jotka on kehitetty yhteistyössä MT Distributionin kanssa.
Mallistoon tulee neljä kokoontaittuvaa sähköskootteria sekä kolme sähköpyörää Ducati-, Ducati Corse- ja Ducati Scrambler -tuotemerkkien alla. Kaikki tulevat myyntiin vuoden 2020 mittaan.
Skuuttien tehot ovat 350 tai 500 wattia ja sähköpolkupyörien 250 W. Kaksi ensimmäisenä myyntiin tulevaa sähköskuuttia ovat Cross-E and Pro II, jotka tulevat myyntiin 20. kesäkuuta ja 6. heinäkuuta. Tulosta Suomeen ei tätä kirjoitettaessa ole tietoa.
Ducati Scrambler -brändiä edustavassa Cross-E skootterissa on pistonkestävät fat-tyyppiset sisärenkaattomat renkaat (koko 110/50-6.5”), jotka sopivat hyvin sora- tai huonopäällysteisille teille. Harjaton moottori antaa tasaisen 500 watin tehon ja hyvää kyytiä sekä lähdöissä että nousuissa. 375 watin akku takaa 30-35 kilometrin matkan latauksella noin 15 km/h keskinopeudella. Myös visuaalisesti nähtävissä oleva mallin jykevyys tarjoaa maksimaalisen stabiiliuden ja ajomukavuuden. Kaksoisetuvalo antaa näkyvyyttä myös pimeällä. Kaikkia toimintoja, myös kolmea ajotapavalintaa, ohjataan 3,5 tuuman LCD-näytöltä.
Pro II on puolestaan brändätty Ducatiksi, ja siinä on 350 watin moottori sekä 280 wattitunnin akku, joka tarjoaa 25-30 kilometrin toimintamatkan. Mallissa on takajousitus sekä pistonkestävät sisäkumittomat renkaat. Skuutissa on myös tuplajarrut: sähköinen edessä ja levy takana sekä suuri 3,5 tuuman näyttö toimintojen ohjaamista ja seuraamista varten.
Kokoontaittuvat sähköpyörät julkistetaan lähiviikkoina.