Kauden ensimmäiset MotoE-testi olivat viime kuussa Jerezissä ja kierrosajat olivat jo merkittävästi parantuneet. Ratakierros sujui peräti puolitoista sekuntia paremmin kuin vuonna 2019.
Tämä oli teknisten parannusten ansiota. Nopeutta toi ensinnäkin lisää se, että kisapyöränä käytetyn Energica Eco Corsan moottorissa on lisää vääntöä. Toiseksi Micelinin uudet renkaat ovat aiempaa paremmat. Niitä on kehitetty MotoGP:stä saatujen kokemusten pohjalta. Lisäksi etuteleskoopin setup on uusittu.
Vuosi 2019 oli vaikuttava ensimmäinen kausi MotoE-sarjalle, mutta sähkömoottoripyörien MM-sarja, jos mikä on uusien innovaatioiden temmellyskenttää.
Seuraavassa kisatapahtumassa on käytettävissä uudet Enel X:n toimittamat pyörien latausasemat. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että kisa pitenee kierroksella, kun pyörät voidaan ladata varikolla täyteen lämmittelykierroksen jälkeen.
Pyörien uusi akkujen jäähdytysjärjestelmä mahdollistaa sen, että kuljettajat voivat ottaa pyöristään täyden tehon irti pidempään kerralla ja useammin.
Meneillään oleva koronaviruspandemia on aiheuttanut muutoksia kisakalenteriin, eikä toistaiseksi ole varmuutta milloin kilpaileminen jatkuu, mutta asiasta tiedotetaan, kerrotaan MotoE-sarjan tiedotteessa. Lisätietoja FIM Enel MotoE World Cupin sivuilla täällä.