Honda suunnittelee isommalla moottorilla varustettua Rebel-kruiseria. Maailmalla liikkuvien tietojen mukaan mallissa käytettäisiin uutta CRF1100L Africa Twinin 1100-kuutioista moottoria.
Tällä hetkellä Honda Rebelissä käytetään samaa 471 cm3 nestejäähdytteistä kaksisylinteristä moottoria, kuin valmistajan muissakin 500-kuutioisissa, esimerkiksi CB500X-mallissa. Moottorin teho on 47 hevosvoimaa ja vääntö 45 Nm.
Tuleva Rebel 1100 antaa Hondalle isomman moottorinsa kera mahdollisuuden haastaa sellaisia alan pelureita kuin Harley-Davidson ja Indian.
Africa Twinin nykyinen moottori on 1084 cm3 nestejäähdytteinen rinnakkaistwini. Sen teho on 102 hevosvoimaa 7500 rpm ja huippuvääntö 105 Nm 6250 rpm.
Ei tarvinne olla näkijäguru veikatakseen, että moottorin vääntökäyrää rukataan alemmille ja keskikierroksille kruiserityyppistä ajokäytöstä varten.
Pyörää varten ollaan myös kehittämässä uutta runkoa, alustaa ja jarruja. Toki jarrut löytyvät helposti Africa Twinistä. Samoin monipuolinen ajajaa avustava elektroniikka, kuten vakionopeudensäädin, sutimisenesto ja ajotapavalinnat. Jos Honda varustaa ison Rebelin samalla Boschin IMU:lla kuin Africa Twininkin, niin luvassa on lisäksi keulimisenestoa ja lukkiutumattomia kaarrejarruja.
Amerikkalaiseen elämänmenoon sopivasti Hondalla olisi tarjota isompaan kruiseriin Africa Twiniinkin saatava DCT-automaattivaihteisto.
Tämänhetkisten tietojen mukaan Rebel 1100 esitellään EICMA-messuilla Milanossa marraskuussa, mikäli koronavirustilanne niin suo.