Caken uusi Kalk Ink SL sopii sekä urbaaniin ympäristöön että maaseudulle. Ink SL on muuten hyvin samantyyppinen kuin kompromissiton ja superkevyt Kalk&, mutta sen komponentit ja jousitus ovat tukevampaa sorttia, joten se on yksinkertainen ylläpitää ja helppo käyttää, kerrotaan Caken tiedotteessa.
Moottorin teho on 10 kilowattia ja vääntö 42 Newtonmetriä, takarenkaasta 252 Nm.
Kalk Ink SL:n 2,6 kilowatin akuston latausaika on 2,5 tuntia nollasta täyteen asti normaalilla verkkovirralla.
Pyörän käyttöaika latauksella on noin kolme tuntia tai ajomatka WMTC-II-normin mukaan 86 km latauksella. Korkea matkanopeus lyhentää ajomatkaa. Esimerkiksi 70 km/h nopeudella lataus riittää vain noin 35 kilometrin matkaan. Todellinen ajomatka tai -aika riippuvat tietenkin ajotyylistä, kuljettajan painosta, säästä, lämpötilasta, rengaspaineista ja vaikkapa tien pinnan tai maaston laadusta.
Kalk Ink SL on kevyt, se painaa vain 65 kiloa, akku lisää painoa 17 kilogrammaa.
Ink SL on jo neljäs malli Caken katukelpoisten pyörien mallistoon, johon ennestään kuuluvat Kalk& ja Ösa+ sekä Ösa Lite. Kaikissa malleissa on sama voimalinja, akusto ja tukeva 6061-alumiinista valmistettu runko/keinuhaarukka, jotka on kehitetty suorituskykyorientoitunutta Kalk OR:ää ja katulaillista Kalk&:ää varten.
Kalk Ink:issä ja sen SL-versiossa takajousitus on ilman linkitystä yksinkertaisuuden vuoksi. Lisäksi niissä on kevyt motocross-painotteinen etuteleskooppi. Lokasuojat ja kateosat on puolestaan valmsitettu mustasta ruiskuvaletusta polykarbonaatista.
ABS-jarrut ja 19 tuuman vanteet kuuluvat mukaan pakettiin.
Katulailliseksi SL:n tekevät siihen lisätyt vilkut, etuvalo ja takajarruvalot, LED-näyttö, takajarru sekä rekisterikilven pidin. Myös välityksiä on hieman muutettu, joten pyörän huippunopeus on yli 90 km/h.
SL:n maavara on 300 mm, ja sen istuinkorkeus 910 mm kuormittamattomana. Toisioveto on ketjulla.
Pyörän hinta Ruotsissa on 10 500 euroa, ja se tulee markkinoille heinäkuussa 2020.