MotoGP-yhteisöltä, faneilta, yhteistyökumppaneilta ja muilta saatu palaute on ollut ennennäkemätöntä, kerrotaan MotoGP-sarjan järjestäjän tiedotteessa. Tapahtuman näytti 28 televisioyhtiötä, mukana urheilu-tv:n jättiläisiä, yleisöille ympäri maailman. Euroopassa kumppaneina olivat sellaiset kuin Sky Italy, Canal+ Ranskassa, DAZN (Espanjassa ja Italiassa), BT Sport Englannissa, Servus Itävallassa ja Saksassa sekä monet muut. Yhdysvalloissa kisan katsottavuudesta huolehti NBC ja Latinalaisessa Amerikassa ESPN. Lisäksi tapahtuman näyttivät mm. Motorsport TV Russia, Eurosport India ja Fox Aasia, Fox Australia ja TEN. SuperSport lähetti kisan Etelä-Afrikassa, joten MotoGP Virtual Race saavutti maapallon jokaisen maanosan.
Kisan saavuttavuus oli uskomaton myös sosiaalisessa mediassa ja internetissä. Sen ympärille luotiin 400 digitaalista sisältötuotantoa – mukaanlukien kisan lähetykset – jotka saivat kaikkiaan yli 60 miljoonaa näyttöä ja yli 13 miljoonaa videon katselua, joista 3 miljoonaa tuli kisan katsomisesta itsestään.
Lisäksi tapahtui yli 2,5 miljoonaa interaktiota suhteessa virtuaalikisan sisältöön. Kaikkiaan se tarkoitti sitä, että virtuaalikisan sisältöä katsottiin noin 7 miljoonan minuutin verran. Se vastaa 13 vuoden nonstop-katsomista.
Fanien ei tarvitse odottaa kauaa seuraavaa kisaa. Se järjestetään ensi sunnuntaina, 12. huhtikuuta.Virtual Race 2 lähetetään kello 15 Suomen aikaa. Osa edellisen kisan osanottajista palaa virtuaalivarikolle, mutta mukana on myös tuoreita kasvoja takaamassa rankkaa kisajännitystä. Kisa sijoittuu Itävallan Red Bull Ringille.
Aiheesta aiemmin: MotoGP: Alex Marquez voitti kauden ensimmäisen kisan – tosin virtuaalisena e-urheiluna – katso video