BMW on valmistajana pikkuhiljaa pääsemässä vuotuiseen 200 000 pyörän valmistamisen tavoitteeseensa. Toisin kuin Harley-Davidson, joka on äärimmäisen tiukasti sitoutunut V2-moottoreihin (ja jonka myynti kotimarkkinoilla laskee vuosi vuodelta), saksalaisvalmistajalla on tuotevalikoimassaan kaksisylinterisiä bokserikoneita sekä 1-, 2-, 4- ja kuusisylinterisillä rivimoottoreilla varustettuja moottoripyöriä. Eri käyttötarkoituksiin sovelletaan erilaisia moottoreita, ja kun BMW esitteli viime vuonna 1,8-litraisen bokserikoneensa, ryhdyimme mielenkiinnolla odottamaan, mitä kaikkea on luvassa.
Isoilla, raskailla, vääntävillä ja suhteellisen pienitehoisilla moottoreilla on kysyntää amerikkalaisessa touring- ja cruiser-moottoripyöräilygenressä.
Webbikeworldin mukaan BMW on rekisteröinyt uuden R18 touring designin hiljattain. Pyörä perustuu R18-konseptiin, yrityksen isoon 1,8-litraiseen bokserimoottoriin. Kyse on mallista, jollaisella epäilemättä olisi mukava kelata kilometrejä päivät pääksytysten.
Oheisen piirroksen mukaan pyörässä on isot katteet ja tuulilasi, joka antaisi suojaa kuljettajalle. Isot sivulaukut nielevät melkoisen vaate- ja varustemäärän. Design myös tuo enemmän mieleen perinteisen amerikkalaisen V-twin-kruiserin kuin normi-Bemun.
Koko designissa on järkeä vain, jos malli tosiaan on suunnattu Pohjois-Amerikan markkinoille. Epäilemättä pyörä tulee myös äärimmäisine moottorimittoineen - kyse on tilavuudeltaan suurin moottori, mitä BMW tällä hetkellä moottoripyöriinsä valmistaa - maksamaan ainakin meillä "riittävästi".