Testit ovat osoittaneet, että Yamaha ja Suzuki ovat nopeita. Testikauden lopuksi ennen vuoden ensimmäistä kisaviikonloppua Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) ajoi 1:53.858 ajallaan joukon nopeimman ajan. Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) pääsi lähelle, vain 0.033 sekunnin päähän, ja Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) kolmanneksi muutaman sekunnin kymmenyksen päähän ja Fabio Quartararo (Petronas Yamaha SRT), viime vuoden tulokas, päätyi neljänneksi.
Yamahalla näyttää olevan hyvin pullat uunissa, kun maanantaikin sujui hyvin, sillä Quartararo kiipesi kolmen testipäivän yhteistuloksissa kolmanneksi nopeimmaksi. Morbidelli on kakkosena ja ykköstilan otti Viñales. Valentino Rossi (Monster Energy Yamaha MotoGP) vaikutti tyytyväiseltä kokonaistulosten 12:een sijaan.
Kaikki ei kuitenkaan Yamahalta mennyt aivan suunnitelmien mukaan, sillä Quartararo kärsi teknisistä ongelmista sunnuntaina ja maanantaina ja Rossi kaatui kolmantena testipäivänä, kuski on onneksi kunnossa. Monster Energy Yamaha MotoGP Teamin johtaja Massimo Meregalli oli tyytyväinen edistymiseen pidon ja kiihtyvyyden suhteen todeten, että vuoden 2020 paketti "on hyvin kilpailukykyinen".
Quartararo ei ollut päässyt mielestään kunnolla iskemään, totesi vain, että "jäljellä on marginaalia tehdä enemmän".
Team Suzuki Ecstarin päätyönä oli jatkaa vakio- ja uuden alustan välisten erojen tutkimista. Mitään radikaalisti uutta ei ollut Rinsin eikä Joan Mirin GSX-RR:ssä, kun nämä keskittyivät tarkempiin yksityiskohtiin: säätöihin ja datan keräämiseen itse kisaa varten. Mir oli kuudes kolmantena päivänä ja lopullisissa tuloksissa.
Yamahan lisäksi Suzuki näyttää olevan parhaassa iskussa ennen Qatarin kisaa ja Sepangin ja Qatarin testien jälkeen. Ilmankos Mir ja Rins olivat tyytyväisiä tuloksiin.
Top viidessä rintaman rikkoi 3 päivän osalta Jack Miller (Pramac Racing). Australialainen oli nopein Ducati-kuljettaja, ja "hiljaisen luottavaisena" suuntaamassa kohti kauden ensimmäistä kisaviikonloppua. Hän myös kellotti korkeimman Losaililla koskaan ajetun nopeuden, 355 km/h...
Danilo Petruccin (Ducati Team) yhdessä pyörässä oli uudet siivet edessä, muissa oli vielä vanhat. Italialainen oli tyytyväinen 22 kierroksen kisasimulaatioonsa 3. päivänä. Timikaveri Andrea Dovizioso testasi edelleen uutta keinuhaarukkaa.
Ducatin tiimijohtaja Davide Tardozzi kertoi, että moottori toimii hienosti muuten, paitsi kaarteissa erityisesti maksimikallistuskulmilla, ja tarvitsee edelleen työtä. Lisäksi heillä on ongelmia saada kaikki toimimaan hyvin Michelinin uuden takarenkaan kanssa. Sijoituttuaan kuudenneksi 2. päivänä, Johann Zarco (Reale Avintia Racing) ei onnistunut 3. päivänä parantamaan aikaansa, sillä ranskalainen päätyi sijalle 14 kokonaistuloksissa, kaksi paikkaa Petruccin edelle, Dovizioso puolestaan oli 10. ja Francesco Bagnaia (Pramac Racing) 11. Tito Rabat (Reale Avintia Racing) hävisi Petruccille vain 0.040 sekuntia.
Päivä oli kiireinen myös Hondan hallitsevalle maailmanmestari Marc Marquezille (Repsol Honda Team). Marquez päätyi kokonaistuloksissa seitsemänneksi, Nakagami kahdeksanneksi alle kymmenyksen hitaampana.
Nakagamin tiimikaveri Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol) ajoi 70 kierrosta kun HRC etsi parannuksia pyöriinsä Qatarin viimeisenä päivänä. Japanilaisjättiläiset testasivat asioita "kahden tai kolmen vuoden takaa" Repsol Hondan tiimipäällikön Alberto Puigin mukaan. Crutchlow kertoi olevansa tyytyväinen ajoonsa, mutta numero 35 oli ongelmissa uuden renkaan pidon kanssa.
Huippuluokan tulokas Alex Marquez (Repsol Honda Team) ajoi 47 kierrosta, ja espanjalainen myönsi, että testi oli vaikea sekä hänelle että tiimille, mutta Moto2-luokan hallitseva maailmanmestari oli järkevän luottavainen iskukykyynsä kisaviikonloppuna.
Yksi positiivisista yllättäjistä oli Red Bull KTM Factory Racingin tulokas Brad Binder. Eteläafrikkalainen lämäsi tiskiin vaikuttavan 1:54.283 ajan kolmantena päivänä, mikä nosti hänet yhdeksänneksi sekä kokonais- että 3. päivän tuloksissa. Kuten hänen tiimikaverinsa Pol Espargaro kertoi jo aiemmin, KTM:llä ei ollut mitään uutta testattavaa viimeisenä testipäivänä. Siksipä miehet keskittyivätkin enemmän valmistautumaan tulevaan kisaan. Espargaro kolari hieman, mutta säilyi vahingoittumattomana.
Red Bull KTM Tech 3 tiimin Miguel Oliveira ja tulokas Iker Lecuona päätyivät sijoille 19 ja 20.
Aprilia Racingin tekninen johtaja Romano Albesiano vahvisti, että he keskittyivät päättämään, mitä moottorin speksejä tulisivat käyttämään kisakaudella.
Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) päätyi kokonaisajoissa sijalle 13, ja testikuljettaja Bradley Smith ajoi kaikkiaan 55 kierrosta maanantaina, kun Aprilia jatkoi datan keräämistä uutta RS-GP-malliaan varten. Kiireinen päivä molemmille miehille.
Kauden alku näyttää siis testein perusteella kiinnostavalta. Yksinkertaistettuna Yamaha ja Suzuki ovat ehdolla suosikeiksi Qatarin GP-kisaan, kun taas näyttää siltä, että Hondalla on vielä paljon tehtävää. Sunnuntaina 8.3. tiedämme, miten on käynyt.