Viime kuukausina erilaisia patenttipiirroksia, jotka vihjaavat uuden sukupolven Hayabusan tulemista, on ollut nähtävillä maailman mp-medioissa. Vaikuttaa siltä, että pyörää ei ole suunniteltu uusiksi täysin puhtaalta pöydältä, vaan moni asia näyttää entisenlaiseltaan. Se auttaa tietenkin kehityskustannusten minimoimisessa ja säilyttää linkin alkuperäiseen menestystuotteeseen.
Motorcycle News vetoaa "normaalisti luotettaviin lähteisiin Japanissa", joiden mukaan uutuuden kuutiotilavuus olisi hinattu 1440 cm3 tienoille. Se on tapa, jota monet valmistajat ovat käyttäneet saavuttaakseen tarvittavat päästönormit suorituskyvyn heikentymättä.
Teho lienee edelleen 200 hevosvoiman tietämissä, mutta lisäkuutiot tuovat lisää vääntöä ja ajettavuutta.
Uusissa patenteissa on nähtävissä päästöjen vähentämiseen liittyviä osia, kuten kanisteri, joka haihduttaa polttoainejäämät ja lisäksi pakoputkistossa on kaksi katalysaattoria.
Myös runkoa on uusittu hoikemmin pääpalkein ja takarunko näyttäisi olevan pultattavaa mallia.
Hayabusa oli aikanaan rakennettu huippunopeus mielessä, mutta nykyaikaiset superpyörät ovat ajaneet mallin kiinni siinä suhteessa. Nähtäväksi jääkin, tarjoileeko uusi Busa parempaa ajomukavuutta ja -ominaisuuksia, vai miten he ovat ratkaisseet ongelman.
Koska mitään virallista ei ole vielä tiedossa, aikaisin ajankohta mallin ensiesittelylle lienee joko Kölnin tai Milanon mp-näyttely syksyllä. Silloin pyörä olisi 2021 mallia ja myynnissä jo vuoden päästä keväällä.
Kun Suzukin superpyörien kehitysrahahanat ovat olleet aika tiukilla viime vuosina, niin mitä kauemmas uuden mallin esittely venyy, sitä isompi haaste merkillä on tiedossa, kun muitten valmistajien mallit etenevät kovaa kyytiä.