Tiistain reitti kulki Wadi al Dawasiristä Haradhiin, ja oli kaikkiaan mitaltaan 886 kilometriä, josta 410 kilometriä oli erikoiskokeita.
Pablo Quintanilla yritti painostaa Hondan Ricky Brabecia tekemään virheen, mutta onnistui saavuttamaan kokonaiskisan johtajaa vain muutamalla minuutilla. Kaksikolla on eroa 9. etapin jälkeen 20 minuuttia ja 23 sekuntia.
Tiistaina käynnistyi kisan mineraalipitoinen osuus. Kuljettajat eivät aja kivikoissa, mutta he joutuivat kamppailemaan 150 kilometriä pitkin kallioista maaperää ympäristössä, joka oli varsin erilainen ensimmäisen viikon kanjoneihin ja vuoriin verrattuna. Tällä jaksolla he joutuivat ajamaan suunnattomien kallioiden ohi pitkin kalliojyrkänteiden reunoja.
Kun reitti kääntyi itään erikoiskokeen toisella osalla, hiekka oli vallitseva elementti. Haradhiin saapuminen merkitsi myös sitä, että "Tyhjä neljännes" lähestyy, se muodostuu tulevasta kahden päivän maratonosuudesta.
Pablo Quintanilla onnistui hyvin ajossa Haradhiin, ja hänestä tuli etappivoittaja. Mies saapui maaliin pari minuuttia ennen kisan viime vuotista voittajaa Toby Priceä, jonka myös oli pakko rynnistää, mikäli mieli saavuttaa Ricky Brabecia. Honda-kuljettaja pysyi kuitenkin vakaasti johdossa myös yhdeksännen päivän jälkeen.
Price kuitenkin kiipesi kokonaiskisan kolmoseksi, ja on Brabecia jäljessä 26 minuuttia ja 43 sekuntia.
Quintanillalla oli niin ikään pakkotilanne saada kiinni kisan kärjessä olevaa. Vaikka miehen ranne on ollut kipeä muutaman viime päivän, chileläinen pystyi ottamaan täyden hyödyn lähtönumerostaan ja saavutti tässä rallissa ensimmäisen etappivoittonsa ja Dakar-urallaan kaikkiaan neljäntensä. Maratonosuudelle mies lähteekin varmaan täynnä itseluottamusta. Jokohan Husqvarna saavuttaa ensimmäisen Dakarin kokonaiskisan voittonsa?