Walt Siegl lopetti taidekoulun käymisen 19-vuotiaana ja liittyi kilpa-ajotiimiin, mutta miehen ura ei jäänyt siihen, vaan hän kulkeutui Ranskaan järjestelymieheksi rautateille ja työkalusepäksi ja hitsaajaksi Saksaan, Itävaltaan ja Italiaan. Seuraavaksi työ vei hänet Moskovaan, missä hän lopulta päätyi Itävallan ulkoministeriön palvelukseen. 1985 hänet siirrettiin ministeriön palveluksessa promoamaan itävaltalaista taidetta New Yorkiin, ja sillä tiellä mies edelleen.
Tosin pikkuhiljaa työn ohella alkanut moottoripyörien rakenteluharrastus johti siihen, että hän perusti yrityksen ja jättäytyi pois kotimaansa palveluksesta ja ryhtyi kokonaisvaltaisesti rakentamaan moottoripyöriä.
Nykyään hänen työpajansa sijaitsee New Hampshiressä ja mies on nyt 60-vuotiaana yksi kunnioitetuimmista nimistä genressään. Hänen näkemyksensä on, että moottoripyörän perusfunktiot, ajaminen ja ajettavuus, ovat tärkeimmät.
Yahoo Lifestylen jutussa Siegl esittää huolensa siitä, että monilla rakentelijoila on heikko käsitys siitä, miten moottoripyörän mekaniikka toimii. Nähtävillä on monia erilaisia geometrioita, jousituksen setupeja ja voimanlähteitä, joita hän ei näe turvallisiksi.
Siegl uskoo, että 80-luku on tulossa rakenteluun tosi vahvasti erityisesti erämaaralleihin rakennetuista kisapyöristä esimerkkiä otettaessa. WSM:n omassa mallistossa Bol D'or -sarjan vaikutteet tulevat juuri sieltä. Hän toteaa uskovansa, että tracker-tyylin pyörät – ne, joihin on saatu innoitusta flat track racereistä, ovat kulkeneet tiensä loppuun.
Tällä hetkellä miestä innostavat sähkömoottoripyörät, koska niiden ajokokemus on uudenlainen. Hän ei osaa sanoa, miten kustomoitujen pyörien markkinat suhtautuvat asiaan, mutta hän on henkilökohtaisesti kiinnostunut niistä.
Hyvä esimerkki Sieglin innostuksesta asiaan on hänen Pact-mallinsa, jonka hän on rakentanut yhteistyössä Ronin 47:n suunnitelleen Mike Mayberryn kanssa. Perustekniikka, moottorit ja akusto on Alta Motorsin. Pact on kaupunkienduro, mutta soveltuu vähän rengasvalinnasta riippuen myös maanteille, radalle tai soralle. Siltä varalta, että Pack kiinnostaa, niin kannattaa pitää kiirettä. Pyörää rakennetaan ainoastaan kahdeksan kappaletta.
Lisätietoja WSB:n sivuilta täältä.
Siellä kannattaa todella käydä pyörähtämässä, sillä Sieglin pyörät ovat kauniita, ja ne on selvästi tehty ajaminen edellä. Lisäksi ne ovat huipputekniikkaa. Otetaanpa esimerkkinä vaikka Leggero, jossa on Ducatin 2-sylinterinen kone. Pyörässä on WSM:n rakentama superkevyt kromimolybdeeniteräsputkirunko, joka painaa vain 6,8 kg. Moottorin on rakentanut Bruce Meyers Performance ja sen saa joko Keihinin kaasuttimilla tai ruiskulla varustettuna.Bol D'or -mallissa on puolestaan tehdasuusi kolmisylinterinen MV Agustan moottori...
Aiheesta aiemmin sivuillamme:
Nyt on mitä katsoa, Magbul Ronin - isännättömän Samurain moottoripyörä
Magbul Ronineiden taru päättymässä - viimeiset uniikkikappaleet tulossa myyntiin