Dunlop Trailmax Mission osuu rengasvalmistajien kannalta haastavaan segmenttiin ryhmän moottoripyörien monikäyttöisyyden ja kuljettajien vaatimusten sekä odotusten vuoksi. Periaatteessa 50/50 renkaan pitäisi tarjota riittävää pitoa sekä päällystetyllä maantiellä että metsäpolulla, joten kaikki ymmärtävät vaatimusten ristriitaisuuden.

Samalla renkaalta odotetaan ajoalustasta riippumatonta kestävyyttä, eli runsaasti kilometrejä.

Renkaan kehitystyössä on hyödynnetty sitä osaamista, mitä Dunlopille tuli, kun se osti rengasvalmistaja Sumitomon 2015. Sen myötä Dunlopille tuli pääsy Falkenin rengasvalmistusdataan, ja se taas on tunnettu kevyille off-road-orientoituneille tavarankuljetusautoille tarkoitetuista Wildpeak A/T3W, renkaistaan. Ne on suunniteltu offroad-käyttöön tarjoamaan ensisijaisesti karkeaa pitoa uhraamatta suorituskykyä kaduilla.

Dunlopin tiimi otti sitten mallia A/T3W-renkaiden onnistuneista elementeistä uusiin Missioneihin.

Dunlop Trailmax Mission adventure- ja dualsport-rengas.

Dunlop Trailmax Mission adventure- ja dualsport-rengas.

Kahden vuoden kehitystyön jälkeen rengas on valmis ja luvassa on valmistajan sanoin "karumpien renkaiden suorituskykyä offroad-ajoon, mutta myös vaikuttavaa pitoa teille ja hyvä stabiilius kaikilla pinnoilla". Myös kulutuskestävyys oli yksi renkaan suunnittelun päätavoitteista.

Rengas tulee markkinoille ensi vuoden alusta.

Rengaskoot:

  • Etu
  • 90/90-21 54T
  • 110/80-19 59T
  • 120/70B19 60T
  • 100/90-19 57T
  • Taka
  • 150/70B17 69T
  • 170/60B17 72T
  • 140/80B18 70T
  • 150/70B18 70T
  • 130/80B17 65T
  • 120/90-18 65T
  • 140/80B17 69T
  • 120/90-17 64T
  • 130/90-18 69T