Ducatin maailmanensi-ilta järjestettiin yrityksen maailmanlaajuisen kauppiaskonferenssin päätteeksi Riminillä.
Diaveliin ja Scrambleriin on tarjolla uusia värejä. Scrambler-perheen uutuus on Icon Dark, 800 cc hinnat alkaen -malli.
Multistrada 1260 S -mallista esiteltiin Grand Tour -versio. Se on suunnattu matkanälkäisille motoristeille, jotka haluavat niellä kilometrejä, mutta eivät halua luopua mukavuuksista.
Diavel 1260:stä oli näytillä kaksi uutta versiota, jotka edustivat vuoden 2020 tuoreita värivaihtoehtoja, nimittäin Dark Stealth ja uusi Ducati Red valkoisin somistein.
Panigale V2
Panigale V2 -supersportissa on 955 Superquadro-V2-moottori. Moottorin teho on 155 hv @ 10 750 rpm ja maksimivääntö 104 Nm @ 9000 rpm. Moottori on luonnollisesti Euro 5 -standardin täyttävä.
Mallin ulkonäkö on uusittu, ja siinä on inertia-anturiin perustuvaa elektroniikka. Lisäksi mukavan istuimen ja alustan setupin ansiosta se tarjoaa entistä parempaa, mutta turvallisempaa urheilullista suorituskykyä. Samalla se on entistä käyttäjäystävällisempi.
Kate on rakennettu monokokkirungon ympärille ja on uutta, urheilullista designia, joka tekee pyörästä visuaalisesti kompaktin.
Panigale V4
Ducatin pääjohtaja Claudio Domenicali esitteli myös uuden version Panigale V4:stä, joka on on toista vuotta putkeen ollut eniten myyty sportsbike maailmassa.
Pyörän kehittämiseksi on kuunneltu asiakkaita ja kerätty dataa, ja uuden Panigale V4:n pitäisi olla helpompi ja vähemmän väsyttävä ajettava sekä käsiteltävä jopa epätasaisilla pinnoilla. Se on myös nopeampi ratakierroksella, ja parannus on sitä suurempi, mitä pienempi kuljettajan potentiaali on. Siksi siitä saa amatööri irti enemmän kuin ammattilainen.
Domenicali totesikin pyörästä, että se on niin nopea, että kun Michele Pirro ajoi sillä peruskunnossa laillisella pakoputkistolla ja normirenkailla kierroksia Vallelungan radalla, se oli kierroksella vain 3 sekuntia hitaampi kuin saman pyörän MM-Superbike-versio.
Moottorin karttoja on uusittu SuperBiken MM-sarjasta saatujen kokemusten pohjalta, samalla on tehty muutoksia aerodynamiikkaan, alustaan ja elektroniikkaan. Tavoitteena on ollut kasvattaa stabiliteettia ja kaarrenopeutta.
Panigale V4:ssä on nyt asioita, joita on otettu V4 R:stä aero packistä alkaen: siivekkeet, etukate, suuremmat sivukatteet sekä tehokkaammat jäähdytysilman sisäänmenoaukot. Muutokset antavat parempaa suojaa ajoviimalta ja parantavat pyörän stabiiliutta. Lisäksi eturungon jäykkyyttä on lisätty paremman tuntuman saavuttamiseksi tiukimmissa kallistuksissa.
Myös pyörän elektroniikkaa on päivitetty. Sutimiseneston muutokset parantavat hallittavuutta kaarteissa, myös shifteri toimii aiempaa nopeammin.
Panigale V4:n moottori on 1,103 cm3 Desmosedici Stradalen MotoGP:stä johdettu 90° V4 ja varustettu tietenkin desmodromisella venttiilien ohjauksella. Moottorin teho on 214 hv @ 13,000 rpm ja vääntö 12.6 Nm @ 10,000 rpm.
Streetfighter V4
Kolmas uutuus on pitkään odotettu ja ennakoitu Streetfighter V4. Pyörän 1103 cc Desmosedici Stradale -moottori vie varmasti riittävän reippaasti kuivapainoltaan 178 kg:n painoista nakupyörää. Tehoa kun V4:sta on tarjolla 208 hv @ 12 750 rpm. Streetfighter on Panigale V4:stä tehty versio: katteitten riisumisen lisäksi siihen on vaihdettu leveämpi ohjaustanko. Tehopainosuhde on mukavat 1,17.
Streetfighter V4:ssä eturunko ja moottori pääsevät keskeiselle näyttämölle. Niiden puhtaat linjat muodostavat hienon kokonaisuuden, kerrotaan valmistajan tiedotteessa.
Jos teho tuntuu riittämättömältä ja pyörä liian painavalta, niin siihen on saatavilla Akrapovičin tehokisaputki, jonka jälkeen tehoa on tarjolla 220 hv ja pyörä on 6 kiloa kevyempi.
Streetfighter V4:ssä on tehtaan kilpaosaston kehittämät siivekkeet, jotka aiheuttavat 28 kg:n downforcen 270 km/h vauhdissa estäen etupyörän "kellumisen" suurissa nopeuksissa. Samalla ne parantavat stabiiliutta jarrutettaessa ja kaarteissa.
Sähköisiä polkupyöriä
Sähköpyöräuutuuksista yksi on viime vuonna esiteltyä Ducati MIG-RR:ää täydentävä MIG-RR Limited Edition, joka edustaa malliston yläpäätä hiilikuituvantein ja sähköisin vaihteistoin Öhlinsin jousitusta unohtamatta. Siinä on Ducati Corse -grafiikat. Pyörä voidaan myös kustomoida asiakkaan nimellä ja jousituksen asetuksilla. Pyörää valmistetaan vain 50 kpl.
Toinen uusi malli on MIG-S mountain bike, joka on varustettu ensiluokkaisin komponentein, mutta on edullisempi ja kolmas uutuus on kaupunkipyöräksi ja maaseudun teille tarkoitettu E-Scrambler. Se on Scrambler-henkinen eli suunnattu vapaudenjanoisille.