Battlax Classic Racing CR11
Rengas on kehitetty erityisesti classic-kilpapyörien Maxi Classic -sarjaan.
Spa-Francorchampsin radalla järjestetyssä nelituntisessa Biker’s Classic -kisassa renkaalla otettiin ensimmäinen ja toinen sija. Samalla renkaalla napattiin kosteissa ja vaativissa olosuhteissa käydyssä kisassa nopein kierrosaika ja suurin mitattu nopeus.
Battlax Classic Racing CR11 lämpiää erittäin nopeasti optimilämpötilaan, mikä on tärkeää kisoissa, joissa ei saa käyttää renkaanlämmittimiä. Renkaan pintakuvio perustuu Bridgestonen toiseen kuviolliseen kilparenkaaseen, Battlax Racing R11:een, ja se tarjoaa johdonmukaisen pidon ja erinomaiset ajo-ominaisuudet. Eturenkaan suorituskykyinen V-MSB-vyörakenne (variable monospiral belt) vakauttaa jarrutuksia ja parantaa kuljettajan saamaa palautetta kaarteissa. Takarenkaassa suorituskykyiset kumiseokset on jaettu kolmeen kerrokseen märkäominaisuuksien parantamiseksi. Rengas täyttää FIM Europe -moottoriliiton Maxi Classic -sarjan vaatimukset.
Maaliskuussa 2020 myyntiin tulevaa rengasta saa kokoina 110/80 R18 (eturengas) ja 150/65 R18 (takarengas).
Battlax BT46 – Entistä parempi touring-rengas
Touring-käyttöön suunnattu Battlax BT46 korvaa jo 22 vuotta sitten lanseeratun Battlax BT45 -renkaan. Rengasmalli on päivitetty modernilla teknologialla.
Battlax BT46:n eturenkaassa käänteiset V-urat vastustavat renkaaseen kohdistuvia voimia, vähentävät epäsäännöllistä kulumista ja tarjoavat kuskille hyvän tuntuman parantaen siten käsiteltävyyttä. Takarengasta on parannettu uudella silica-seoksella, joka takaa parhaan suorituskyvyn, pidon ja kulumiskestävyyden. Märkäpitoa on BT45:een verrattuna parannettu ilman, että edeltäjän tunnetuista kuivan kelin ajo-ominaisuuksista tai kulumiskestävyydestä olisi tingitty. BT46-rengasta voi myös käyttää sisärenkaallisille renkaille tarkoitetuilla vanteilla, kun käytetään sisärengasta.
Bridgestone on kehittänyt tämän renkaan nimenomaan laajaan valikoimaan moottoripyöriä, joilla kilpaillaan touring-segmentissä. Eturengasvalikoima kattaa 21 kokoa ja takarengasvalikoima 27 kokoa. Kymmenen tärkeintä kokoa lanseerataan vuoden 2020 tammikuussa ja muut koot pian tämän jälkeen.
Battlax Racing Street RS11 sport-pyöriin
Racing Street -renkaiden uusi lippulaivatuote tarjoaa pitoa ja terävää käsiteltävyyttä. Se on edeltäjäänsä (RS10) kaksi sekuntia nopeampi kahden minuutin ratakierroksella, väitetään valmistajan tiedotteessa.
Se on myös ensimmäinen katukäyttöön suunnattu rengas, jossa käytetään Bridgestonen kisaolosuhteissa koeteltua V-MSB-vyörakennetta. Battlax Racing Street RS11 on usean moottoripyörävalmistajan valinta sport-pyöriensä ensiasennusrenkaaksi, esimerkkeinä Yamaha YZF-R1 ja YZF-R1M, Kawasaki H2 ja H2 carbon, Suzuki GSX-R 1000 ja GSX-R 1000 R – ja lisää on tulossa.
Battlax Racing Street RS11:ssä on kuivapidon optimoiva pintakuvio, joka pohjautuu suoraan kuviolliseen Bridgestone R11 -kisarenkaaseen. Myös kosketusalueen käyttäytymistä on parannettu. Cap and base -rakenne parantaa takarenkaan kokonaisjäykkyyttä ja vakautta. Sekä etu- että takarenkaassa on käytetty 3LC-teknologiaa, jolla saadaan hyvä suorituskyky ja kulumiskestävyys. Innovatiivinen V-MSB-vyörakenne optimoi takarenkaan pintakumin jäykkyysjakauman, pidentää kontaktialueen pituutta olka-alueella ja parantaa pitoa kaarteisiin kallistettaessa. Takarenkaan olka-alueen uuden kumiseoksen hienojakoiset hiilihiukkaset parantavat pitoa kaarteissa ja tiukemmilla kallistuskulmilla myös suuremmissa nopeuksissa.
Rengas tulee myyntiin maaliskuussa 2020. Eturengasta saa yhtenä kokona, 120/70 ZR 17 M/C (58W), ja takarengasta kahtena, 190/55 ZR 17 M/C (75W) ja 200/55 ZR 17 (78W).
Battlecross E50 Extreme – vaativiin enduro-kisoihin
Vuonna 2019 lanseeratun Battlecross E50:n ensimmäinen vuosi oli menestys – renkaalla voitettiin kisoja useissa eri enduro-luokissa. Menestyksen innoittamana Bridgestone tuo markkinoille uuden, vaativaan enduroon suunnatun renkaan. Uusi E50 Extreme toimii haastavissakin maastoissa. Sen pehmeä kumiseos on kehitetty tarjoamaan pitoa kaikissa tilanteissa. Kuviopalojen edistyksellinen sijoittelu ja Castle Block -teknologia tehostavat kuviopalojen särmien pureutumista ajoalustaan.
Tammikuussa 2020 myyntiin tulevaa takarengasta saa kokona 140/80 – 18 70M NHS.