Tosin tämä sillä varauksella, että Brekr koskaan tulee myyntiin Suomessa asti. Pyörän valmistelua kun vasta aloitellaan Hollannissa, ja markkinoille sen pitäisi tulla vuoden 2020 ensi puoliskolla.
Sähkömopon koko mallinimi on Brekr Model B, ja sen ulkonäkö on retrotyylinen, tosin polkimet siitä puuttuvat. Suomalaisille se saattaa tuoda mieleen 70-luvun Mobyletten, mikä ei välttämättä ole maailman paras suositus.
Onneksi kyse on vain ulkonäkövivahteesta, sillä sisältä Brekr on erilainen. Siinä on kaksi eri sähkömoottorivaihtoehtoa valittavana, joko 1,5 kW tai 2,5 kW, ja molemmat mallit saa 25 km/h tai 45 km/h huippunopeuteen rajoitettuina. Nopeus ei välttämättä sovellu valtatiecruisailuun, mutta kylläkin jokapäiväiseen kaupunki- tai taajama-ajoon.
Yksinkertaisen jämäkän alumiinirungon sisällä on akkulaatikko, joka on asennettu päällystetyn pitkän istuimen alle, ja laatikossa on tilaa kahdelle vaihdettavalle akulle. Yksi 1,9 kilowattitunnin akku mahdollistaa jopa 80 kilometrin mittaisen ajomatkan latauksella, ja lisäämällä toisen akun, voi ajomatkan tuplata. Akut voidaan nostaa sisälle latautumaan yöksi tai työpäivän ajaksi, ja ne tukevat myös pikalatausta.
Model B:n etuhaarukan joustomatka on 100 mm ja tuplatakavaimentimien 60 mm. Kirkas, 2800 lumenen led-päivänajovalo pitää huolta nähtävyydestä ja stereovahvistinjärjestelmä tuottaa synteettistä moottoriääntä, jotta tulija myös kuullaan.
Mikäli sattuu miellyttämään silmääsi, niin Brekr Model B on todella hyvännäköinen, mutta sen lisäksi siinä on myös kunnon levyjarrut edessä ja takana sekä 17 tuuman Michelinin City Pro -renkaat.
Istuinkorkeus on 790 mm, ja pyörä painaa vain 61 kg. Pyörään kuuluu myös gps-siru, jonka avulla voit seurata, missä päin maailmaa pyöräsi milloinkin sijaitsee - tietenkin sopivan mobiili-appin avulla.
Brekr Model B:n normihinnat alkavat 4199 eurosta, mutta yrityksellä on parhaillaan menossa esittelytarjous, jossa 9 euron varausmaksun maksettuaan saan 300 euron alennuksen normihinnasta.
Lisätietoja Brekrin sivuilta täältä.