Triumph julkisti ensimmäisen Street Triplensä 2007. Silloin moottori oli kolmisylinterinen 675-kuutioinen. 765 kuutiosenttimetrin tilavuuteen siirryttiin 2017.
Vuoden 2020 mallissa on lisää tehoa ja vääntöä erityisesti keskialueella. Väännön lisäys on saatu aikaan uudella pakoputkistolla.
Moottorissa on myös uusi pakonokka-akseli, joka on optimoitu keskikierrosalueelle. Kampiakseli, kytkin ja tasapainoakseli ovat myös aiempaa tarkemmin työstettyjä, mikä vähentää kitkaa ja pienentää moottorin liikkuvien osien massaa.
Kaasu vastaa 7 % aiempaa herkemmin kiitos seitsemällä prosentilla pienentyneen kiertoinertian.
Pyörän saa kahtena väivaihtoehtona Matt Jet Black with Aluminium Silver and Yellow decals, tai Silver Ice with Diablo Red and Aluminium Silver decals. Kummassakin vaihtoehdossa on käsin maalatut Diablo Red vanneraidoitukset ja alumiinihopeinen takarunko.
Triumph Street Triple on kevein luokassaan, joten siinä on hyvä tehopainosuhde, ja perinteinen lokinsiipi-takakeinuhaarukka tarjoaa jämäkkää vääntöjäykkyyttä ja pitkittäistä joustavuutta, jotka takaavat hyvän vakauden kovissa vauhdeissa.
Moto2 suunnittelua
Pyörän kolmisylinterinen 765 kuutiosenttimetrin moottori on nyt Euro 5 -päästönormien mukainen, ja sen kehitystyöstä on vastannut merkin Moto2TM-kisamoottorin suunnittelutiimi.
Moottorin suorituskykyä on parannettu tiukentuneista päästötavoitteista huolimatta. Teholukema on nyt 123 hv 11 750 rpm, jossa on 9 % lisäys keskialueella. Edeltävän mallin maksimiteho oli 116 hv ja vääntö 77 Nm.
Myös vääntöä pitäisi olla uudessa moottorissa keskialueella lisää 9%, maksimivääntölukemien ollessa nyt 79 Nm 9359 rpm.
Kaasun pitäisi olla reagointiherkempi ja vapaamman virtauksen antavan äänenvaimentimen pitäisi tarjota myös kirpakampaa ja kolmisylinteriselle moottorille tunnusomaisempaa soundia.
Vaihteistoa on hiottu pehmeätoimisemmaksi ja vahvistettu luisto- ja avustavalla kytkimellä.
Uutta asennetta pähkinänkuoressa
Pyörässä on uudet tupla-lediset ajo- ja päivänajovalot.
Muotoilu on aiempaa sporttisempi ja kulmikkaampi; pyörässä on enemmän asennetta, itsevarmuutta ja tyyliä.
Äänenvaimennin on uusi, ja siinä on hiilikuituviimeistely päässä
Pyörän ulkoasua on viimeistelty lukuisin yksityiskohdin, ja siinä on myös uudet peilit, ja uusi Titanium Silver -värityksellä varustettu runko.
TFT-mittaristoa on uusittu uudentyylisin grafiikoin
Pyörässä on MyTriumph-liitettävyysjärjestelmä ja GoPro-integrointi
Navigaattori ja musiikin sekä puhelimen ohjaus
Shifteri toimii sekä ylös että alas
Viisi parannettua ajotapavalintaa: Road, Rain, Sport, Track sekä kuljettajan omat säädöt. Ajotapavalinnat vaikuttavat kaasun vasteeseen, ABS:n toimintaan sekä luistoneston asetuksiin ja niitä on helppo vaihtaa ajon aikana. Rain-valinta laskee tehon 100 hevosvoimaan.
Säädettävä ABS
Poiskytkettävä luistonesto
Itsestään poiskytkeytyvät vilkut
Ride by wire
Matkustajan istuin on nyt korkeammalla kuin aiemmin, ja sen pitäisi tarjota parempaa matkamukavuutta.
Kevein pyörä luokassaan
Hyvä tehopainosuhde ja käsiteltävyys
Brembon M50 jarrut,
Täysin säädettävät Öhlinsin STX40 monivaimennin takana, joustomatka 131 mm ja Showan isomäntäinen 41 mm upside down etuhaarukkam justo 115 mm.
Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 renkaat
Saatavilla yli 60 lisävarustetta
Tekniset ominaisuudet:
Moottori nestejäähdytteinen, 3-sylinterinen 12 venttiilinen DOHC, rivimoottori. 765 cm3, poraus x isku 77.99mm / 53.4mm. Puristussuhde 12.54:1. Huipputeho 123PS / 121.36 BHP (90.5kW) @11750rpm. Vääntö 79Nm @ 9350rpm. Sähköinen monipisteruiskutus. 3:1 pakoputkisto.
Ketjuveto. Kytkin märkä, monilevyinen luistokytkin. Vaihteisto 6-pykäläinen, vaihtoavustin.
Alumiininen kaksoiskehtorunko. Takarunko kaksiosainen, painevalua. Kaksiaisainen keinuhaarukka takana, valualumiinia.
Vanteet alumiinivalua: edessä 5-puolainen 17 x 3.5 tuumaa. Takana 5-puolainen 17 x 5.5 tuumaa. Eturengas 120/70 ZR17, takarengas 180/55 ZR17.
Etujousitus täysin säädettävä Showa 41 mm upside down big piston etuhaarukka (BPF). Takajousitus: Öhlins STX40 täysin säädettävä piggyback RSU.
Etujarru kaksi kelluvaa 310 mm levyä, Brembo M50 4-mäntäiset radial monobloc satulat. Takana yksi 220 mm levy, Brembon yksimäntäinen piston satula, säädettävä ABS
Mitat: leveys 775mm, korkeus 1085mm, istuinkorkeus 840mm, akseliväli 1405mm, ohjauskulma 23.9˚, jättö 100mm, kuivapiano166 kg. Polttoainetankin tilavuus 17.4 litraa. Ilmoitettu polttoaineenkulutus 5.2 l/100km ja hiilidioksidipäästöt 119 g/km.