Marc Marquez (Repsol Honda Team) on nyt kahdeksankertainen maailmanmestari. Numero 93 kisasi Fabio Quartararon (Petronas Yamaha SRT) kanssa voitosta vakavissaan. Voitto teki Marquezista nuorimman koskaan mestaruusluokassa kuusi kertaa maailmanmestaruuden voittaneen kuljettajan, ottaen ennätyksen itseltään Giacomo Agostinilta. Mike "The Bike" Hailwoodilta Marquez puolestaan riisti nuorimman kahdeksankertaisen maailmanmestarin tittelin.
Marquez on tuoreimman mestaruuden myötä päässyt huippumestareiden sarjaan, jossa ei pahemmin ole tungosta. Vain Valentino Rossilla ja Giacomo Agostinilla on hänen lisäkseen kuusi tai enemmän MotoGP:n kuninkuusluokan maailmanmestaruuksia.
Marquezin ura alkoi 125-luokan mestaruudella 2010, vain kaksi vuotta hänen debyyttikautensa jälkeen 15-vuotiaana. Hän voitti vuonna 2010 kymmenen 14:stä ajetusta kisasta matkallaan ensimmäiseen maailmanmestaruuteen.
2011 hän siirtyi Moto2-sarjaan. Ensimmäistä kautta leimasivat onnettomuudet, mutta yhtäkkiä kaikki alkoi sujua, ja ensi voiton jälkeen niitä olikin yhtäkkiä seitsemän. Marquez oli lähellä voittaa mestaruuden Stefan Bradlilta, ja onnistui jopa valtaamaan podiumin, vaikka joutui lähtemään sijalta 38 rangaistuksen jälkeen Phillip Islandin kisassa. Kolari Malesian GP:ssä aiheutti kuitenkin näköongelmia, ja Marquez joutui huilaamaan loppukauden.
Mestaruus tulikin sitten 2012.
Ensimmäinen MotoGP-luokan kausi 2013 olikin sitten unohtumaton. Voitto heti ensimmäisessä kisassa ja hänestä tuli nuorin kuljettaja, joka voitti mestaruuden tulokasvuonnaan.
2014 toi niin ikään mestaruuden, samoin kausi 2015 alkoi lupaavasti, mutta lopulta vuosi osoittautui konstikkaaksi, joten Marquez menetti mestaruuden ensimmäisen - ja toistaiseksi - viimeisen kerran sen jälkeen, kun siirtyi MotoGP-luokkaan. Kauden loppu oli myös dramaattinen itsessään, kun 93 kolaroi Valentino Rossin kanssa, ja Rossin silloinen tiimikaveri Jorge Lorenzo vei mestaruuden.
Vuonna 2016 espanjalainen aloitti vakavan pyrkimyksen takaisin maailmanmestariksi, ja rakensi strategiansa uudelleen. Hän ajoi voittaakseen maailmanmestaruuden, ei vain voittaakseen yksittäisiä kisoja. Uusi strategia toimi hyvin, ja mies toi Hondalle Japaniin jälleen yhden uuden maailmanmestaruuden.
Vuosi 2017 oli vaikeampi, mutta onnistui lopulta, ja se oli jo hänen kuudes MM-tittelinsä, neljäs korkeimmassa sarjassa.
Vuonna 2018 pahin kisakumppani oli "DesmoDovi", mutta vuosi lopulta päättyi Marquezin komennossa, vaikka Argentiinan kisassa 93 sai kolme rangaistusta.
Vuodesta 2019 saattaa tulla Marquezin paras koskaan. Se alkoi jälleen viime kierroksen keskinäisellä kisalla Dovizioson kanssa, mutta Argentiinassa Honda-mies oli ylivoimainen.
Jatkossa 2019 haasteeksi yksittäisissä kisoissa saattaa nousta nuori Fabio Quartararo, mutta mestaruus on jo varma numerolle 93. Mutta vaikka tänäkin kautena kilpailu on ollut kovaa, Marquezin aseena on ollut johdonmukaisuus. Vaikka Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) voitti hänet Assenissa, Dovizioso Itävallassa tai Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) Silverstonessa, niin niillä kerroilla kun 93 ei ole voittanut, hän on saalistanut pisteitä ja podium-paikkoja. Lisäksi hän on kyennyt voittamaan kaksintaisteluja, mukaan lukien tämän Thaimaassa, jossa hän onnistui ohittamaan Quartararon viimeisessä kaarteessa.
Joten mies kruunataan maailmanmestariksi jo nyt häkellyttävän, vaikka kesken olevan menestyskauden lopuksi kahdeksatta kertaa ja kuudetta kertaa kuninkuusluokassa taskussaan 9 voittoa, 14 podiumpaikkaa ja tukku uusia ennätyksiä siellä jo ennestään olevien lisäksi.