Kannekirjelmissä tapauksissa Garcia vs Harley-Davidson, Fisher vs Harley-Davidson, Clark vs Harley-Davidson ja Nesbitt vs Harley-Davidson syytetään vakavaa komponenttivikaa moottoripyörän johdotuksessa. Viallisen johtosarjan vuoksi ongelman kohteeksi joutuneiden moottoripyörien ABS- eli lukkiutumaton järjestelmä saattaa joutua odottamattoman toimintahäiriön kohteeksi. Ongelma saattaa koskea jopa 150 000 Touring ja CVO Touring Harley-Davidsonin omistajaa. Mallistoon kuuluvat Electra Glide, Road Glide, Street Glide ja Road King -mallit.
– Harley-Davidsonin asiakkaat käyttivät kovalla työllä ansaitsemansa rahansa moottoripyöriin, jotka Harley-Davidson väittää tehneensä turvallisemmiksi lukkiutumattomien jarrujen avulla. Valitettavasti uskomme todisteiden osoittavan, että näiden moottoripyörien ABS-jarrut voivat olla toimimatta juuri silloin kun niiden kuljettajat eniten niitä tarvitsevat, eli hätäjarrutustilanteessa, totesi Price Armstrongin perustajajäsen Nicholas Armstrong.
– Uskomme, että Harley on vastuussa kymmenien tuhansien omistajien ja kuljettajien pyörien vaarallisen ongelman korjaamisesta. Uskomme, että H-D on tiennyt tästä ongelmasta jo yli vuosikymmenen, mutta on kieltäytynyt tekemästä korjausta, joten pyydämme oikeautta pakottamaan heidät hoitamaan sen.
Price Armstrong edustaa kantajia useammassa osavaltiossa ja tässä nimenomaisessa tapauksessa koko Yhdysvalloissa. Eli jos asut Yhdysvalloissa, ja omistat yhden näistä tässä jutussa mainituista pyöristä, voit olla oikeutettu korvaukseen, kerrotaan Price Armstrongin tiedotteessa.
Tapaus on siis hyvin tyypillisesti amerikkalainen. Ryhmäkanteita nousee kuin sieniä sateella. Tässä kohteena Harley.