Royal Enfield kertoi päättyneen vuosineljänneksen tulostiedotteessaan, että sen pyörämyynti laski peräti 19 % tilivuoden 2018-2019 ensimmäisellä päättyneellä neljänneksellä.
RE on iso osa Eicher Groupia, joten pyörämyynnin heikkeneminen selittänee koko yrityksen liikevaihdon 7 % laskun.
– Tulemme esittelemään uusia moottoripyörämallivariantteja tulevina kuukausina laajentaakseemme tarjontaamme ja taataksemme suuremman saatavuuden arvostelukykyisille asiakkaillemme, lupasi RE:n vastanimitetty pääjohtaja Vinod Dasari.
Lähteiden mukaan mallivariantit, joihin Dasari viittasi tulevat olemaan edullisimpia vaihtoehtoja valmistajan nykyvalikoimassa. Pyörässä ei käytetä uuden sukupolven sovellusta, vaan se perustuu nykyiseen 350 cc Bulletiin, joka on halvin myynnissä oleva Royal Enfieldin malli tällä hetkellä noin 1550 euron hintalapullaan. Sähköstartilla varustettu Bullet ES 350 malli on hitusen kalliimpi, 1747 euroa.
Uusi mallivariantti perustuu Bullet 350:n, ja se tulee saataville joko polku- tai sähkökäynnistyksellä. Pyörä tulee olemaan visuaalisesti yksinkertaisempi; kromiosien tilalle tulee mattaa, moottori on musta. Perusmekaniikka säilynee muuttumattomana ja pyörä myydään pinnavanteilla ja sisäkumillisilla renkailla kustannusten alhaalla pitämiseksi. Uutuuteen tulee uudet kirkkaammat värit, joista on hyvää kokemusta Thunderbird X:n osalta.
Näyttää siltä, että samaa edullistamiskierrosta sovelletaan myös 500-kuutioisiin malleihin.
Selvää kuvaa siitä, miten alas Royal Enfield aikoo tai pystyy uuden mallinsa hintaa pudottamaan, mutta oletettavasti liikutaan noin 1420 eurossa. Jos niin on, niin silloin tuleva Bullet on samassa hintaluokassa monien 200-kuutioisten mallien, kuten Bajaj Pulsar NS200:n ja TVS Apache RTR 200 4V:n kanssa.
Uusi Bullet 350 julkistettaneen kuukauden sisällä, ja halvemman hinnan pitäisi luoda tarvittua myyntiä siihen asti, kunnes odotetut seuraavan sukupolven yksisylinteriset mallit saapuvat, kertoo Autocarindia.