Ossi kertoo suurimpana haasteena olleen koko asfalttiosuudelle levinneen hienon hiekan, joka vaikeutti ajamista, pidon ollessa huono näin koko ratakierroksella.
– Ensimmäisessä kisaerässä kaaduin piikkipaikalta ja jäin aivan viimeiseksi, josta ajoin pyörän käyntiin saatuani kuitenkin kolmanneksi. Toisessa erässä oli vain ajettava varmasti, että podium-paikka pysyisi mahdollisena ja hyödynnettävä omaa vahvuutta hiekkaosuuksilla, Ossi Rantala kertoo.
Mekaanikkona ja valmentajana toiminut isä, Janne Rantala kertoi asfaltille kulkeutuneen hiekan aiheuttaneen päänvaivaa myös rengasvalinnoissa. Pyörien renkaat olivat hiekasta valkoiset varikolle palatessa, vaikka vain noin neljäsosa radasta oli hiekkaosuutta, kertaa itsekin kyseisellä radalla aiemmin kisannut konkari.
– Se, että ensimmäiseen kisaerään hiekkaosuus kasteltiin ja toiseen ei, ei helpottanut varsinkaan takarengasvalintaa, mutta ensimmäisen erän kaatumisen jälkeen linjattu varmalla ajolla haettava toinen kolmossija toteutui Ossin kylmäpäisellä suorituksella, iloitsee isä-Janne.