Uusi Triumph Daytona Moto2 765 Limited Edition tuodaan päivänvaloon kaikkine spekseineen Silverstonen GP-kisassa perjantaina 23. elokuuta. Valmistajan mukaan kyseessä on kaikkien aikojen tehokkain ja vääntävin Daytona-malli mukaan lukien vanhat 955 cc triplat. Tämän takuuna on Moto2-luokan moottorista johdettu kolmisylinterinen 765 cc tehokone.
Myös muiden speksien pitäisi olla "parasta koskaan" -sarjaa, samoin pyörän elektroniikan. Alustan pitäisi myös olla kovaa luokkaa, vaikka detaljeja ei vielä paljastettukaan. Pyörä on myös virallisesti Moto2-luokkaan lisensioitu Dornan hyväksynnän myötä.
Kuten tapana on, pyörät on yksittäin numeroitu rajoitetun tuotannon sarjassa. Daytona 765:sia tehdään kuitenkin oma 765 pyörän sarjansa Eurooppaan ja Aasiaan ja toinen USA:ta ja Kanadaa varten.
Triumph lupaa tiedotteessaan joka tapauksessa, että "uusi limited edition Daytona päästää sinut lähimmäs mitä voit päästä aitoa Moto2 tehdaskilpapyörää". Käsittääksemme pyörä on kuitenkin katulaillinen.
Triumphin 765-kuutioinen Moto2-kisapyörän moottori tuottaa yli 140 hevosvoiman tehon, joten kovin kauas siitä ei jäätäne LE-versiossakaan?
Entä sitten tuleva Daytonan halvempi sarjatuotantoversio? Se ei välttämättä toteudu, sillä sporttipyörien kysyntä on hiipunut kaikkialla, kun seikkailu- ja nakupyörät tuntuvat kiinnostavan ihmisiä enemmän. Lisäksi 1000-kuutioiset sportit tarjoavat jo melkein yhtä pienen koon ja saman käsiteltävyyden isommalla ja tehokkaammalla koneella, joten keskikokoisten sporttien myynti on vaikeaa.